Malawikar i Genarp
Kollaps
X
-
-
Malawi är arenarockare just nu, då det karet står i vardagsrummet där man är mesta delen av tiden, tv:n lockar ju....Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Det är ju riktigt nice Hoppas att mina gör så också. Fyllde på med fler både honor och hanar i min stora burk igår kväll. Egenproducerat Nu när jag bara haft två honor så har jag inte sett det beteendet alls.Kommentar
-
Nytändning
Hej
Det har varit lite stiltje för mig vad det gäller fiskarna den sista tiden.
Men efter att ha besökt Zoologisk hobby i Tomelilla den senaste veckan så har intresset ökat dramatiskt.
Har fyllt på med en hel del fisk, mest gamla klassiker.
Här är en bild på en N Fuscotaeniatus hane (som är köpt i Sandby ciklidhobby).
Det kommer nog fler bilder efter hand, men denna får räcka för idag.
Jag får inte chocka kroppen med allt för mycket fotande.Åter till CA
-
-
Grym bild!! Mer av den firren vore toppen hona hane osv...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Än så länge har det blivit;
T Placodon
C Moori
P Annectens
P "Fireblue"
A Kandeensis
P sp "blue otter" - är det inte den som heter Granderus
C Borley "mbenji"
o innan dess
N Fuscotaeniatus
N Venustus grön och blå variantÅter till CA
-
Otopharynx granderus Domwe Reef - Placidochromis sp. blue otter)
Det verkar vara samma fisk men det verkar finnas olika uppfattningar om namnet, jag tror mer på Placidochromis... får kolla upp det lite bättre.
Edit
Den verka ha bytt till Placidochromis sp. blue otter.Senast redigerad av deelay; 08 April 2012, 00:13.Kommentar
-
Härligt att du nördat ner dig ordentligt i malwiträsket. Fler bilderKommentar
-
Det kom jag också fram till, jag kollade i "vårt" artregister. ... o höll tummarna för att det var rätt. :-)Åter till CA
-
Ja ni har helt rätt jinnarparen och deelay det är samma fisk. Tyskarna kallar den fortfarande granderus.
Finns 2 fångstplatser domwe reef och tsano rocks. Dom Peter har i Tomelilla är downe reef.
Men rätt namn placidochromid sp blue orter domwe reef på dina fiskar jinnarparenPetrochromis biten!Kommentar
-
Jinnarparen du som har ett stort ka borde ju satsa på protomelas Mbenji thick lips den hade gjort sig bra hos dig, blir väldigt fin när den väl blommar ut när den närmar sig 20 cm
Peter har en del ungdjur kvar efter min gamla gruppPetrochromis biten!Kommentar
-
Som ungdjur förgyller de inte tillvaron precis.
Du har inte någon bild eller länk som visar hur dina vuxna ser ut?
Hmm, Peter blir väl förmodligen glad om jag kommer på tisdag o vill köpa ännu mer fisk.Åter till CA
-
Trematocranus Placodon
Hittade en grupp av dessa här ädelstenarna.
Detta är den hane som dominerar för tillfället.
Det jag gillar speciellt med denna art är de segellika fenorna som hanarna har.
Om nu undrar över den blå bakgrunden, så är det en målad bakruta.Åter till CA
Kommentar