Superfina fiskar och bilder!
Malawikar i Genarp
Kollaps
X
-
-
Tackar så mycket för alla kommentarer.
Jag kommer nog att mata på med fler bilder i denna tråden vad det lider.
...och vem vet kanske även från fler Malawikar. Tankarna (de jag har i huvudet alltså) finns på att konvertera fler kar. Det finns faktiskt ett fåtal mbunas som jag också skulle vilja ha stora grupper av för att se hur de beter sig då.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Tröttnade på mina stora bråkiga centralamerikaner för ett tag sen.
Så nu är mitt stora kar ett malawikar istället, och det uppskattas också av resten av familjen. Mer färggranna fiskar att titta på...
Har länge haft som princip att INTE ha framkorsade fiskar i mina kar, naturligt skall det vara.
Men när jag fick syn på firefishen så föll jag direkt för den.
Synd att du la av med Ca.Jag har lagt av helt.Ev.startar jag upp med ett 200
med dvärgar.
HNKommentar
-
Här är karet med alla fiskarna, till och med de två gibbicepsmalarna simmar omkring och "putsar" framrutan hela dagarna.
Det är det som är det tråkiga med malawicikliderna som jag ser det, de simmar hela tiden omkring längs med framrutan, det är sällan man ser stora CA göra sådant.375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Här är karet med alla fiskarna, till och med de två gibbicepsmalarna simmar omkring och "putsar" framrutan hela dagarna.
Det är det som är det tråkiga med malawicikliderna som jag ser det, de simmar hela tiden omkring längs med framrutan, det är sällan man ser stora CA göra sådant.
Just det beteendet som du beskriver är anledningen till att jag inte skaffat Malawi tidigare, men nu har jag bestämt mig för att köra Malawi ändå.
//KajKommentar
-
En lösning på detta skulle kunna vara att man satte på en film på frontglaset där vi kan se in men fiskarna kan inte se ut, går det att lösa tro?Åter till CA
-
//KajKommentar
-
Det där beteendet med att simma längs framrutan brukar ju inte pågå för evigt, oftast är det nya fiskar som gör det. Ge dom ett par veckor så brukar det lösa sig.
Grym burk föresten, riktigt trevlig storlek!Kommentar
-
Nu är de mer upptagna med att föröka sig
Diverse hanar gräver sandbon lite överallt i karet och försöker sen locka till sig allt som påminner om kjoltyg. Hoppas det inte blir korsningar, lethrinusen och taeniolatushonorna är väldigt lika varandra.Åter till CA
-
Faktum är att det redan har lugnat ned sig.
Nu är de mer upptagna med att föröka sig
Diverse hanar gräver sandbon lite överallt i karet och försöker sen locka till sig allt som påminner om kjoltyg. Hoppas det inte blir korsningar, lethrinusen och taeniolatushonorna är väldigt lika varandra.Kommentar
-
När jag plockade upp tuggande honor förut så brukade jag göra det efter att ha släckt ned karet först en timme. Men det blir ju inte så lätt att hitta en specifik fisk bland de närmare 60 fiskar som går där nu (skall ha någon svart fisk också sen får det vara bra).Åter till CA
-
Två nya bilder.
Först en bild på en liten Placidochromis phenochilus 'whitelips'
Sen en bild som visar ett beteende som jag tycker är trevligt, taeniolatushonorna går ofta i grupp och betar på modulerna.Åter till CA
-
Assnygga firrar, är whitelips handelsnamnet,?
Sent via tapatalkKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar