västafrikanska ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • glasblåsaren
    Användare
    • August 2008
    • 81

västafrikanska ciklider

Halloj tänker starta upp ett va kar framöver.Men det verkar vara dåligt intresse för dessa intressanta ciklider skrivs knappast ingenting om dessa intressanta ciklider.Hittade bara gamla trådar här på forumet så jag får väl försöka få igång intresset på forumet Ni som kör va ciklider skriv var ni har i era burkar så att man får lite inspiration var man ska hålla för några arter
  • glasblåsaren
    Användare
    • August 2008
    • 81

Ja det var ju som jag trodde inte en enda som håller dessa skönheter. tragiskt att man ska behöva svara sitt egna inlägg

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Det håller jag med om.

Jag tror dock semestertider har sin påverkan. annars finns nog en del som håller dessa fantastiska firrar och med lite tålamod så kommer svar. Själv håller jag inte dessa, men är ändock fascinerad av dem.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Dom brukar ju kosta en del och jag tror dom flesta inte vill betala priset på dessa fiskar, därav så blir det få att utbyta erfarenheter med... trist.
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Har inte tänkt så mycket på om de säljs i någon större utsträckning eller finns att köpa i butikerna.

Vad kan göras för att öka på intresset för dessa vackra fiskar då??
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• glasblåsaren
            Användare
            • August 2008
            • 81

Dom är ju vackra och lätta att hålla i akvarium och även ett intressant lek beteende så det borde ju finnas ett brett intresse för dom här fiskarna.Ja får väl försöka få igång intresset för dessa fiskar här på forumet är på gång att starta upp ett 250 kar

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Det vill vi följa. Det bästa är väl kanske att visa upp dem då dras många med (jag i alla fal)

///David

Kommentar

• glasblåsaren
                Användare
                • August 2008
                • 81

Japp Dare så fort jag kört igång så ska jag lägga upp lite bilder Tänkte även skaffa några tetror det finns ju en hel del snygga tetror även i afrika

Kommentar

• endymion

Jag har äntligen fått tag på en fin grupp Thoracochromis brauschi . Så de hoppas jag att det blir yngel på.

Kommentar

• glasblåsaren
                    Användare
                    • August 2008
                    • 81

Dom är ju super snygga.Hoppas du får yngel snart Albin,är ju typ sådana lite ovanligare arter jag är ute efter.Dom är munruvare eller?

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av glasblåsaren
                      Dom är ju super snygga.Hoppas du får yngel snart Albin,är ju typ sådana lite ovanligare arter jag är ute efter.Dom är munruvare eller?
                      Japp de är munruvare, haft en misslyckad tugg hittils.

Kommentar

• monki65
                        Användare
                        • October 2011
                        • 4

Jag har rödciklider i mitt, men vill gärna ha andra också, men alla djuraffärer avråder oss att skaffa andra fiskar. Men nån stackars annan fisk måste jag väl kunna ha. Fick överta dessa för drygt 1,5 år sen. De ynglar av sig bra, men överlevnadsprocenten är inte många %
                        Har nån här några förslag?

Kommentar

• HåkanM
                          NCS Medlem

• November 2005
                          • 1296

Ursprungligen postat av endymion
                          Jag har äntligen fått tag på en fin grupp Thoracochromis brauschi . Så de hoppas jag att det blir yngel på.
                          Nu har Nol fått in Thorachromis brauschi . Är det månne dina eller kommer de från annat håll ?

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av HåkanM
                            Nu har Nol fått in Thorachromis brauschi . Är det månne dina eller kommer de från annat håll ?
                            Han har nog köpt dem från samma ställe som jag. Och de kommer inte vara billiga....

Kommentar

• glasblåsaren
                              Användare
                              • August 2008
                              • 81

västafrika

Hej Är det någon som vet om någon intressant killi från västafrika som funkar i en va biotop?Har letat men hittar inget

Kommentar

Arbetssätt...