Ut på en akvarieresa......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • luppe
    Användare
    • February 2006
    • 154

    Ut på en akvarieresa......

    Hej
    jag ska ut på en resa i södra Sverige - Danmark och undrar om det finns något sevärdheter på vägen. Ska åka Borås (tropikcenter) - Halmstad (Åleds) - Lerum (Ciklidhuset) - Göteborg (ev privatperson samt Universeum) - Själland (Randers regnskog) - Jylland (Krokodille zoo) - Hälsingborg och vidare till Uppsala.....

    Det jag undrar nu är om det finns mer sevärdheter som är värd att stanna för under denna färdväg, då jag har ett stort fisk och reptilintresse....
    /Bosse
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    #2
    På Jylland har du också kattegattcentret i Grenå som jag tycker är riktigt bra. Faktum att det akvarier de har i Legoland är riktigt bra och har flera superupplevelser att bidra med!!

    För lite dagbok och smacka till med en artikel i ciklidbladet om dina upplevelser vettja. Det skulle jag och säkert många andra tycka vara kul att läsa.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Getingen
      Användare
      • December 2012
      • 412

      #3
      I lördags åkte Malmö Akvarieförening på en tur över bron till Köpenhamns bästa akvarieaffärer. Vi brukar göra dessa Köpenhamnsturer tre-fyra gånger per år. I Köpenhamn finns det en hel del bra akvarieaffärer med spännande utbud. MAF sponsrar resorna så att deltagarna bara behöver betala 100 kr inklusive broavgift och bensin.


      Där har du lite tips på butiker i köpenhamn om det är intressant.

      År 2011 stavas Hälsingborg Helsingborg

      Här finns inget som är värt att besöka enligt mig. Särskilt inte om du har tagit en sådan jättetripp innan.

      Kommentar

      • luppe
        Användare
        • February 2006
        • 154

        #4
        Kul kille

        Ursprungligen postat av Getingen
        http://www.ciklid.org/forum/showthre...t=55159&page=4

        Där har du lite tips på butiker i köpenhamn om det är intressant.

        År 2011 stavas Hälsingborg Helsingborg

        Här finns inget som är värt att besöka enligt mig. Särskilt inte om du har tagit en sådan jättetripp innan.

        Kommentar

        • luppe
          Användare
          • February 2006
          • 154

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          På Jylland har du också kattegattcentret i Grenå som jag tycker är riktigt bra. Faktum att det akvarier de har i Legoland är riktigt bra och har flera superupplevelser att bidra med!!

          För lite dagbok och smacka till med en artikel i ciklidbladet om dina upplevelser vettja. Det skulle jag och säkert många andra tycka vara kul att läsa.
          Ja det ligger ju inte så långt från Randers....så vi får se..

          Kommentar

          • Santa
            Användare
            • December 2006
            • 93

            #6
            Om du har vägarna förbi Sala så kolla in Aquazoo han har malawi och tanganyika ciklider.
            Han har lite ovanliga sorter.
            Malawi i massor

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • December 2004
              • 4744

              #7
              luppe,,,,ja har ju ett 2400 liters Tanganyikakar o ett 500 liters saltkar o 22 leopardgeckos o 2 skäggagamer.

              Men tyvärr är vi svåra att boka tid med men om du/ni har vägarna förbi Växjö så slå en signal

              Tedde finns i Växjö (odlar Malawi/Tang) sen finns ju Albin (fantastisk samling Viktoria bla) här.
              Ta en kontakt med dom så kanske tre besök i stada kan motivera runden hit.
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • luppe
                Användare
                • February 2006
                • 154

                #8
                Ursprungligen postat av LN
                luppe,,,,ja har ju ett 2400 liters Tanganyikakar o ett 500 liters saltkar o 22 leopardgeckos o 2 skäggagamer.

                Men tyvärr är vi svåra att boka tid med men om du/ni har vägarna förbi Växjö så slå en signal

                Tedde finns i Växjö (odlar Malawi/Tang) sen finns ju Albin (fantastisk samling Viktoria bla) här.
                Ta en kontakt med dom så kanske tre besök i stada kan motivera runden hit.
                Hej låter väldigt intressant...då jag står i valet o kvalet att starta ett saltkar alt. ev rockar el dyl. på 1200 liter med stort djup...
                Ska på expo mitt (Kristianstad) i september...kanske går att besöka dej då... kommer att åka förbi växjö.....
                /Bosse

                Kommentar

                Arbetssätt...