Bare et par tre bilder fra mitt sandciklidekar. Her ser vi 2 av mine foae som har hvert sitt reir ca 1 meter fra hverandre. Danser mot hverandre hele tiden. Utrolig fascinerende å se på.
2200 liter med sandciklider og featherfins.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Mäktiga akvarium du har! Kan du lägga upp en bild över hela akvariumet? Vad är måtten på det? -
Härlig krater samma som mankan se på filmer från det vilda! asläckra fiskar också!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
De är jättefina, precis som mina!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Akvariet er 4 meter langt, 70 cm dypt og 80 cm bredt.
Her et bilde fra byggingen - men det er lenge siden nå. Legger ut en videolink til YouTube senere i kveld av akvariet.
Senast redigerad av Dag-Jostein Andresen; 20 July 2011, 22:49.Kommentar
-
-
Jeg har en felles sump på 800 liter på bakrommet. I dette er det filtrering, samt fosfat og kullfilter, samt UV. Jeg har 7 240 liters yngelkar med korallgrus også koblet opp i det samme systemet. Dette sikrer meg stabil PH og KH. Kan ta bilde av dette senere hvis det er interessant.Kommentar
-
Jeg har en felles sump på 800 liter på bakrommet. I dette er det filtrering, samt fosfat og kullfilter, samt UV. Jeg har 7 240 liters yngelkar med korallgrus også koblet opp i det samme systemet. Dette sikrer meg stabil PH og KH. Kan ta bilde av dette senere hvis det er interessant.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
-
-
De gula firrarna vad är det? Neolamprologus mustax ?Kommentar
-
Hej. Grym burk.
Vad gäller den gula firren är jag på Olas linje, lite får hög i kroppen för Leleupi, förvisso mer orange än alla mustax jag har set men jag tror ändå det är mustax. Fast vi får väl facit snart.
/Carlwww.stockholmsciklidklubb.comKommentar
-
Kollade inte så noga på bilderna längst ner..... men det ser ju inte riktigt ut som en leleupiKommentar
-
Det kraftigt vita under ögat och bakåt är karakteristiskt för mustax, tills man fann att leleupi vid M'toto också har vitt där, samt en högre kroppsform än övriga leleupi (skriver Ad). Så man måste antagligen se till fångstplats för att kunna säga säkert.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
Kommentar