Har ett Eheim-innerfilter (köpt till ett skambud så jag kan tyvärr inte modellen) som låter något fruktansvärt. Har någon en smart lösning? Jag har rengjort det men det hjälpte inte.
Högljutt filter
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Ibland
kan det ha följt med en sten/grus in i pumpen, o då kan det låta rejält. Eller så kan impellern vara kass...Kommentar
-
Vissa Eheim (de kulformade) centrerar propelleraxeln med en gummistuss. En gg tappade jag bort den vid rengöring o försökte köra ändå. Det vibrerade för mycket, jag fick köpa reservdel. En annan möjlighet är att det står luft i pumphuvudet?Kommentar
-
Har faktiskt funderat på just detta. Ska testa imorgon.
Om det är sten/grus i pumpen, hur gör jag för att rengöra? Är det ekonomiskt försvarbart att byta en impeller?Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
impellern är jättebilligt 100 spänn eller så, ser ut som en slags propeller eller platta blad på en pinne i motorn, mycket enkel att byta dessutomKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ibland kan det räcka med att sladden från pumpen ligger emot täckglaset som i sin tur har kontakt med armaturen. Då funkar armaturen som en resonanslåda och förstärker vibrationerna duktigt.Kommentar
-
Kommentar