Missat helt denna tråd. Riktigt läckert. Korallerna frodas verkligen!
En liten film på mitt salt 500 liter
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Helt enkelt fantastiskt! Denna tillväxt! Är det vanligt numera att lyckas med korallerna på det här sättet eller är ditt kar 1 på 100? Eller 1 på 1000? För typ 10-15 år sedan när jag höll på så var det här bara en dröm för de flesta, ja kanske alla.
//KajKommentar
-
Tack allihopa
Jodå det växer på rätt bra, är förstås inte helt nöjd. En LED-panel ska byggas om lite fler blåled ska in så att ja hamnar på 310W LED och 2*54 T5.
1 Watt/liter med merparten LED torde borde räcka rätt långt.
Kan tillägga att den lite större blå Acroporan har fått en fantastisk klar ljusblå färg sedan jag gick över till LED. Den sitter högt upp och man kan även se att alla stenkorallarna trivs mycke ljus.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
2. mycket blålyse
3. Streemerpumpar (inte för snyggt utan för att frakta bort Co2 från koralltillväxtytan)
(4). Internet för att förstå punkterna 1.2.3
inte så lätt för 15 år sedan med onlineutbyte utan man fick lära genom försök. idag kan man lära utan att det ska kosta o släppa lite funderingar o få snabba svar genom internet..
Egentligen kan man skippa frågan varför och gå direkt på frågan hur istället.
1. Balling (helst med doserpumpar) samt fosfat borttagnings metod.
2. Så mycke ljuse som plånboken tål (det finns "billiga" DIY se t.e.x min LED tråd)
3. 30-40 ggr karets vattenvolym/timme (för att säkerställa att Co2 fraktas bort från korallytan)
(4) för att förstå frågan "varför" samt hitta bra vattenvärde.Senast redigerad av LN; 11 February 2012, 01:56.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Lite svårt att tro men denna lilla C. Curvata har helt död och övertäckt med cyano.
Skälet till att ja inte slängde den var att den stod så taskigt till att den var nästan omöjlig att nå,,,,, men den har kommit tillbakaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Kör några morgonbilder med bra polypexpansion.
Den första korallen har haft en riktigt stor tillväxt o den verkar inte avta under LEDDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Hej! Måste ju testa att lägga upp en film på tuben. http://www.youtube.com/watch?v=N925y3zjzYg Tyvärr kommer inte alls färgerna till sin rätt. Jag har 12 st 5T 54W lysrör med reflektorer över karet. 720 Watt så att det är riktigt bra tryck på lyset, men tyvärr framgår det ej:( Hur gör jag för att filmen ska lägga
på inlägg 54 så kan man se utvecklingen till idag på "Milka".Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Så då vart den första uppgraderingen av en LED panel genomförd.
La till 4 st 3 W Cree med 40 graders linser för att häva på mera ljus på Acrosarna.
Dessutom passade jag på att byta drivern mot en 1000 mAmp Driver.
Så att nu är det 308 W LED och 2*54W T5 över karet.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Lånat polarns kamera, kan inte med den än men det kommer
Fin bild på den flakväxande är man ser rätt bra polyperna om man zoomar i liteDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Svårt att tro det men det är samma korall det skiljer drygt 3 månader mellan bildernaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Härliga polyper!!Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Tack
Kör ett par tillDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
En fluoresens bild på en av mina Euphyllia. Tagen i RAW o Johan har balanseratDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Kommentar