I går kväll lyckades min dator krascha. Efter en installation av Adobe Acrobat reader X och då skulle man boota om.
Därefter kunde jag inte boota upp, fick direkt meddelandet att disken kunde inte läsas.
Efter att svettigt suttit hela natten med att köra chkdisk och en massa annat hittade jag en recovery disc som jag efter att ha läst på nätet körde.
Den hittade enkorrupt boot partition och försökte fixa. Efter omboot så fick jag ett nytt meddelande MBR missing restart
Söker på nätet igen och då skulle man köra recovery discen gå inpå kommando prompten och köra
bootrec /FixMbr
bootade om men hjälpte föga
Steg 2 var att köra bootrec /fixBoot
Gick då in på komamndo prompten och bytte disk till C: körde dir
307GB ledigt meninge filer eller mappar!!! Suck
Kollat upp med datarecovery soondata och kostnaden ligger runt 4000.
Gräver i gamla lådor och hittar kontakter att koppla in den urtagna HD i jobbdatorn via USB och strömadapter osv.
Kan inte ens läsa den partitionen
Laddar hem detta
Nu hittar den massor av filer och jag funderar på att köpa denna.
Nu till frågan: Tips, ska jag köpa den mjukvaran för 350 spänn elle rfinns annat som är billigare/bättre
Borde jag i alla fall lämna in datorn för att vara säker?
Jag är jätteglad idag! Om det ändå regnade som jag riktigt kunde sura!
Därefter kunde jag inte boota upp, fick direkt meddelandet att disken kunde inte läsas.
Efter att svettigt suttit hela natten med att köra chkdisk och en massa annat hittade jag en recovery disc som jag efter att ha läst på nätet körde.
Den hittade enkorrupt boot partition och försökte fixa. Efter omboot så fick jag ett nytt meddelande MBR missing restart
Söker på nätet igen och då skulle man köra recovery discen gå inpå kommando prompten och köra
bootrec /FixMbr
Steg 2 var att köra bootrec /fixBoot
Gick då in på komamndo prompten och bytte disk till C: körde dir
307GB ledigt meninge filer eller mappar!!! Suck
Kollat upp med datarecovery soondata och kostnaden ligger runt 4000.
Gräver i gamla lådor och hittar kontakter att koppla in den urtagna HD i jobbdatorn via USB och strömadapter osv.
Kan inte ens läsa den partitionen
Laddar hem detta
Nu hittar den massor av filer och jag funderar på att köpa denna.
Nu till frågan: Tips, ska jag köpa den mjukvaran för 350 spänn elle rfinns annat som är billigare/bättre
Borde jag i alla fall lämna in datorn för att vara säker?
Jag är jätteglad idag! Om det ändå regnade som jag riktigt kunde sura!
Kommentar