Norialger i räkmixen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Norialger i räkmixen

Saltvattensakvarister har inte ärtor i räkmixen utan kör istället norialger som man köper i asiatiska matvarubutiker. Är det kanske en bra idé även för sötvattensfisk?
    Med vänliga hälsningar

Ola
  • Ove Planstedt
    NCS Medlem
    • May 2006
    • 1816

Skulle tro att det fungerar, har matat en del av mina sötvattensfiskar med norialger och dem åt dem med god aptit. Men det blir nog inte så ekonomiskt om man ska göra större mängder då det är dyrare än ärtor.

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Men man skulle ju kunna slänga i ett blad nori om det skulle vara så att det innehåller en massa göttigheter.
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • May 2006
        • 1816

Jag håller faktiskt på just nu med att göra en "mix" till mina saltvattensfiskar.
        Jag kommer använda 500-1000g räkor, har inte bestämt mig ännu.
        1 burk Cycklop eeze 50g
        1 pkt Blue dragon norialger 22g.

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Kommer inte ihåg om jag översatte fel eller hur det var.
          Men nåt som liknade norialger använde jag vid ett tillfälle. Och fiskarna åt med "god aptit"
          Räkmix är ofta ett hett och omdiskuterat ämne i många trådar på detta forum. Olika användares recept har därmed blivit spridda på massor av olika ställen, och har därmed blivit svåra att hitta. Därför tycker jag att det vore praktiskt om vi kunde samla de olika recepten i en och samma tråd. Obs endast recept.... inga

Räkmix är ofta ett hett och omdiskuterat ämne i många trådar på detta forum. Olika användares recept har därmed blivit spridda på massor av olika ställen, och har därmed blivit svåra att hitta. Därför tycker jag att det vore praktiskt om vi kunde samla de olika recepten i en och samma tråd. Obs endast recept.... inga
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...