Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
The Scandinavia Cichlid Organization meeting was SUPER COOL! The people SUPER NICE! Gothenburg SUPER BEAUTIFUL and SUPER COLD! I had a SUPER TIME! Thank you all for everything!Kommentar
-
Jag och Anders Korp snackade med Ivan på söndagsfrukosten om möjligheten att köpa hans film, men den fanns inte längre till salu. Nåt om dyra transportkostnader?? Dock fanns den tydligen att ladda ned på hans hemsida i låg upplösning, vilket han beklagade.
Jag är alltså också väldigt intresserad av att få tag i den där filmen!Kommentar
-
Tycker oxå att filmen var höjdpunkten - risken finns ju att det inte blir samma upplevelse om man ser den i ett annat sammanhang dock. Synd att du hade skrivit reserverad med tusch överallt på bordsduken runt dig på banketten men jag fick trevligt sällskap vid bordet ändå med en från Sten Bromans födelseort...mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Tycker oxå att filmen var höjdpunkten - risken finns ju att det inte blir samma upplevelse om man ser den i ett annat sammanhang dock. Synd att du hade skrivit reserverad med tusch överallt på bordsduken runt dig på banketten men jag fick trevligt sällskap vid bordet ändå med en från Sten Bromans födelseort...
Oops, svarade innan jag läste Mikael W:s svar...Kommentar
-
PS: Även om det stod reserverad på bordet så kunde man slå sig ner där en stund när vi som jobbade hade ätit färdigt.Kommentar
-
Jag lägger in det mail som skickades ut till alla deltagare
Utskick till de som besökte Akvariehelgen.
Så är då Akvariehelgen avslutad och den blev utan tvekan mycket lyckad. Föredragshållarna var fantastiska och gjorde stor succé samtidigt som vi alla hade otroligt trevligt tillsammans och stämningen var verkligen på topp under hela helgen. Visst det var egentligen väl trångt i lokalen men ändå flöt allt på förvånansvärt bra.
Vi som arrangerade Akvariehelgen vill tacka alla som kom för att ni genom vara så trevliga gjorde att tillställningen blev så lyckad.
Efteråt har vi fått många trevliga tackmail och SMS från besökarna (tack för dom) och vi vill speciellt lyfta fram 3 sådana från några av våra prominenta gäster.
Uwe Werner: I think all was very well organized and the atmosphere was great. Congratulations!
Ad Konings: Thank you again for the great weekend!
Ivan Mikolji: The Scandinavia Cichlid Organization meeting was SUPER COOL! The people SUPER NICE! Gothenburg SUPER BEAUTIFUL and SUPER COLD! I had a SUPER TIME! Thank you all for everything!
Jag kan också nämna att det nu också finns en webbartikel från Akvariehelgen på denna hemsida, dessutom kommer det naturligtvis en utförlig artikel i nästa nummer av Ciklidbladet så om ni inte redan är medlem i Nordiska Ciklidsällskapet (NCS) och därmed får Ciklidbladet så är det hög tid att bli medlem i NCS. Det är också på gång en artikel om Akvariehelgen (skriven av Uwe Werner) i det kommande numret av den tyska akvarietidningen DATZ.
Vi kommer nu att lämna över listan med e-postadresser till NCS. De kommer sedan att lägga upp Ivan Mikoljis fantastiska undervattensvideo så att alla som deltog på Akvariehelgen kan ladda ner den.
Ett stort tack till er alla från oss i Göteborgs ciklidgrupp
Göteborgs ciklidgrupp genom
Kjell Fohrman
kjell@fohrman.seKommentar
-
Apropå Kjells artikel vill jag bara förtydliga en sak. Vi tog inte beslut på att årsmöte skall hållas på webben utan att de KAN hållas där. Detta kräver dock att ett extra insatt årsmöte även godkänner förslaget.Kommentar
-
Kommer det finnas någon möjlighet att få se Ivans Film för oss som inte hade möjlighet att komma på akvariehelgen? Skulle vara väldigt kul att få se denKommentar
-
Sedan finns det ju förstås en del del videosnuttar av Ivan liggande på YouTube - bra snuttar men dålig teknisk kvalité (av naturliga skäl)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kanske kan visa filmen på XL-ZOO alla lägger en symbolisk summa som vi erbjuder Ivan
vad sägsjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Vad händer med filmen från Ivan
kan inte en kopia skickas till Stockholm för kopiering till dom som var på mötetjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag trodde att det var ett vettigt format filmen var i, men det var råmaterialet på skivan jag fick. Det tyckte jag var dumt att lämna ut. Så Draktoft lovade att rendera filmen(den låg i en mängd småfiler). Men så var han på tjänsteresa och dylikt så jag hoppas att den är på gång snart.Kommentar
Kommentar