Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem

• April 2002
    • 4179

Själv har jag meckat mest med avrinningsrören.... det var inte helt lätt.
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Mats Bryzell
      Användare
      • March 2012
      • 231

Jag vill tacka alla som arrangerat och organiserat årets stämma - Toppen!
      Ivan Mikoljis film och föredrag var makalöst bra, och stack ut lite extra för min del!

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Japp det var toppenbra. Christian var du där? Jag missade dig, hur gick det till

Jag är väldigt dålig på att känna igen folk insåg jag. Jag var tvungen att fråga massor av folk till och med Alf Stalsberg, det var lite pinsamt. Hoppas du inte tog illa upp, Alf!

Vi har nu en ny styrelse och jag tackar Mikael Westerlund, Ola Svensson samt Ove Planstedt för deras år i styrelsen. Hoppas alla kan stämma in i detta tack!

Nya styrelsen får väl passa på att visa upp sig framöver.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Banderad
          Användare
          • February 2006
          • 3479

Jag är precis hemkommen till Blekinge. Detta var en kanonhelg! Tummen upp till alla som har fixat helgen. Föredragen var det minst sagt världsklass på.

/Jocke

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Tack för att jag fick komma

det var en toppenhelg

Ivans föredrag kom till en ny nivå båda föredragen var mästerliga
            alla andra var klart godkännda
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• AnnikaY
              NCS Medlem
              • December 2002
              • 228

Tack alla för en supertrevlig helg! Hemma i Uppsala igen, trött och nöjd. Ivan och hans filmer var största skrällen den här stämman

Kommentar

• Byttorp
                Användare
                • November 2003
                • 1585

Ursprungligen postat av DaRe
                Japp det var toppenbra. Christian var du där? Jag missade dig, hur gick det till

Jag är väldigt dålig på att känna igen folk insåg jag. Jag var tvungen att fråga massor av folk till och med Alf Stalsberg, det var lite pinsamt. Hoppas du inte tog illa upp, Alf!

Vi har nu en ny styrelse och jag tackar Mikael Westerlund, Ola Svensson samt Ove Planstedt för deras år i styrelsen. Hoppas alla kan stämma in i detta tack!

Nya styrelsen får väl passa på att visa upp sig framöver.

Tack allesammans som var där och gjorde helgen så lyckad. Kan bara instämma trots viss partiskhet att föredragen och föredragshållarna var toppen samt att Ivans föredrag hade en speciellt touch. Kanske inte sista gången som han besöker en Akvariehelg i Sverige?

Jag skulle vilja passa på att tacka än en gång till alla GCG medlemmar som var med och prioriterade våra besökares bästa framför egna intressen.

Tack också till de ickemedlemmar som bland annat hjälpte till att röjja i eftermiddag så att vi kunde komma hem något tidigare.

Jag hoppas att alla vid det här laget tagit sig hem välbehållna igen, vissa hade TOM så bråttom hem att dom glömde ett helt block med nya medlemmar kvar till städpatrullen men hör av sig till mig så skall jag skicka över nödvändig info

Ser redan nu fram emot nästa års möte i Växjö!!!

Och avslutningsvis till alla som var där.....

"Dingiding ding ding ding ding
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Fasen glömde jag det, jag som höll det så hårt jag kunde men men. Kan du scanna och maila eller skriva in texten i ett mail?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Wilhelm
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9122

Jag är hemma sedan någon timme i snörusket och jag vann "bara" 2 saker!
                    Den tunga roten hamnar i rothögen i nåt akvarium! Snart har jag fler rötter än tomma akvarier!
                    Tyckte att alla föredrag var bra och Ivans film var kalas!
                    Alla medlemmar som inte kom får ge sig till tåls tills CB2 kommer med en artikel samt några paparazzibilder!
                    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Rooster
                      NCS Medlem
                      • November 2009
                      • 473

Instämmer med er andra, verkligen en kanonhelg. Jag vill oxå tacka Mikael,Ola och Ove för deras tid och arbete i NCS styrelse, ni har gjort ett hästjobb gubbar!

Jättetrevligt att få träffa allt folket IRL och lyssna till bra föredrag. Är jättenöjd med helgen.

Jag vill utöver alla medverkande, sponsorer,föredragshållare etc, ge ett extra stort tack till Kjell Fohrman för ett kanonjobb med planerande och genomförande av denna Akvariehelg!

Kommentar

• pereli
                        NCS Medlem
                        • August 2011
                        • 69

Ett stort tack till alla som hjälpt till med arrangemanget.
                        Tycker ni gjorde ett kanonjobb med att ordna allt praktiskt och att ni fick till så många intressanta föredrag.
                        Min fotoblogg

http://whiteeaglephoto.blogspot.se/

Kommentar

• albinfiskare
                          Användare
                          • November 2008
                          • 33

En mycket trevlig helg med intressanta föredrag!

Trots att majoriteten av besökarna var gamla rävar, som alla verkade känna varandra, var det riktigt kul även för mig som ung nykomling. Jag håller med om att Ivans föredrag och klipp var helfräcka! Skulle NCS dela med sig av Ivans video?

Den ända gången jag gäspade lite var under vissa delar av räkföredraget, men vi har alla våra olika böjelser

Fick även tag på två mycket stiliga Pundamilia sp. Red flank hos kent, så det blev en lyckad helg.

Kommentar

• VisualDarkness
                            Användare
                            • December 2012
                            • 180

En rysligt härlig helg som dock blev lite väl utmattande för dena pojkvasker.
                            Härligt att träffa alla där även om det tog ett bra tag innan man började känna igen folk!

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av albinfiskare
                              Jag håller med om att Ivans föredrag och klipp var helfräcka! Skulle NCS dela med sig av Ivans video?
                              Jag har skivan och kommer att diskutera en lösning för nerladdning, så fort jag har fått det klart kommer det skickas ut ett mail till alla som var där.

Kommentar

• 56ovwal
                                Användare
                                • March 2004
                                • 664

Ursprungligen postat av endymion
                                Jag har skivan och kommer att diskutera en lösning för nerladdning, så fort jag har fått det klart kommer det skickas ut ett mail till alla som var där.
                                Jag och Anders Korp snackade med Ivan på söndagsfrukosten om möjligheten att köpa hans film, men den fanns inte längre till salu. Nåt om dyra transportkostnader?? Dock fanns den tydligen att ladda ned på hans hemsida i låg upplösning, vilket han beklagade.
                                Jag är alltså också väldigt intresserad av att få tag i den där filmen!
                                Pigge
                                Bygger ny akvarielokal:
                                http://ovwali.blogg.se/
                                Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

Arbetssätt...