Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Ursprungligen postat av Mikael Oster
    Hej

Hur har ni tid att sitta o pladdra om oväsentligheter o ditt o datt? Jag menar, gör ni inget?

För informationens skull sitter jag numera i Bollebygd, ja, där kan man faktiskt hamna. Har blivit hönsintresserad(eftersom jag har gård med mark). Ungefär som med Tropheus har jag skaffat varianter som är endemiska, åtminstone i Sverige.

Intressantast dock är att mina Lufubu åter simmar i ett kar här hemma. De har varit på vift några år, men lyckades hitta tillbaka. Den kändaste av alla lufubuhanar simmar här igen!

Slår dig en signal en dag Kjell beträffande stämman, tänkte nog komma.
    Du är välkommen Mikael, vi kan nog hitta en plats i köket för dig. verkar som om du kommer att kunna tillaga några smaskiga höns/kycklingrätter

Kommentar

• Mia L
      Användare
      • April 2002
      • 83

En undran om stämman

Jag undrar om man måste anmäla sig för att bara vara med på dagtid och inte sova över med middag?
      Mia L

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av Mia L
        Jag undrar om man måste anmäla sig för att bara vara med på dagtid och inte sova över med middag?
        Åtminstone i teorin är svaret - nej föranmälan behövs inte.
        Vi måste få in föranmälan om man vill boka mat (även för lunchen på lördagen) och övernattning, men inte för enbart dagbesök med fika.

MEN vi har ju ett begränsat antal platser för besökare under Akvariehelgen och risken är uppenbar att det kommer att bli fullbokat och därför kan jag verkligen rekommendera att man föranmäler sig även om man bara kommer dagtid.

Vi kommer att i forum och på akvariehelgens hemsida (startar om ca. 14 dgr) meddela när det är fullbokat.

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

Alla 10 föredragshållarna är nu klara
          Akvariehelg med ciklidstämma

Tid
          : Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
          Plats: Sävedalens Folkets Hus i Partille (15 minuter med buss från Göteborg centrum).
          Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrarhem samt på Apple Hotell i Göteborg.
          Arrangör: Göteborgs Ciklidgrupp och Nordiska Ciklidsällskapet

Vi startar på fredag kväll med samkväm och middag och slutar ca. 13.30 på söndagen.
          Det billigaste fullpaketpriset som inkluderar 2 nätters boende i 4-bäddsrum, 2 frukostar, middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, fika och entré för alla dagar kommer att gå på under 1000 kr!!!!!!!!
          Sedan kommer det förstås att finnas bättre boende, men då går självklart priset upp lite - information om detta kommer i mitten av oktober då man också kommer att kunna anmäla sig.
          Man kommer självklart även att för en billig penning kunna besöka akvariehelgen under dagtid

Enligt våra planer kommer det att bli hela 13 föredrag under helgen. 7 av föredragen blir huvudföredrag för alla och sedan kommer det också att bli 2x3 "miniföredrag" med lite snävare ämnen och då får man själv välja vilka 3 föredrag man vill lyssna på i de 3 grupperna.

Nu är samtliga 10 föredragshållare klara
          Ad Konings, USA - världens främste expert på malawi- och tanganyikaciklider. Varje år gör han minst 3 expeditioner till dessa sjöar.
          Uwe Werner, Tyskland - är expert på såväl fiskar i Sydamerika, Centralamerika och Västafrika, som på olika sorters skaldjur. Han har gjort åtskilliga expeditioner till fiskarnas ursprungsmiljöer.
          Mikael Håkansson, Sverige - jobbar som ansvarig för fiskarna hos Sveriges särsklassigt största akvariefiskimportör och gör årligen flera resor till fiskarnas ursprungsbiotoper. Han har bl.a. besökt flera platser i Sydamerika, Västafrika, Asien och Oceanien.
          Chris Lukhaup, Tyskland - världens främste expert på skaldjur (räkor, krabbor, kräftor etc.) och även han har åtskilliga gånger besökt dessa djurs ursprungsbiotoper
          Ivan Mikolji, Venezuela - vår mest långväga föredragshållare och han är en fantastisk undervattensfotograf och filmare och kommer att visa såväl en film som att hålla ett föredrag på Akvariehelgen.
          Joel Malmström, Sverige - han är den person som har utvecklat har utvecklat Back to Nature-bakgrunderna samt äger det företag som tillverkar dem. Han är även en mycket duktig akvarieinredare och han kommer att tala om hur han bär sig år för att skapa en BTN-bakgrund samtidigt som han ger oss en del inredningstips.
          David Rejdemyhr, Sverige - han kommer att hålla ett kortare föredrag om vad Nordiska Ciklidsällskapet är för något.
          Lasse Forsberg, Sverige - Lasse kommer att prata om hur man bär sig åt om man vill att starta upp ett Nanosaltvattensakvarium
          Viktor Sundberg, Sverige - Viktor är professionell fotograf och han kommer att ge oss tips på hur vi skall bära oss år för att ta bättre foton på våra akvariefiskar
          NY. Ola Svensson, Sverige - Ola kommer i sitt föredrag att berätta om den senaste forskningen gällande artbildning i Afrikas stora sjöar och även ta upp sin egen forskning i ämnet.

Huvudsponsorer:
          Akvariehelgen kommer också att ha 8 huvudsponsorer som var och en sponsrar med 3.000 kr vilket gör att vi har råd att ta hit så förstklassiga föredragshållare:
          Dessa 8 företag är huvudsponsorer till Akvariehelgen: Skandiamäklarna, Akvarielagret, Akvarieteknik, Djurmagazinet, Herkules Zoo, Imazo, Gibbon och Dogman

Så reservera redan nu helgen den 30/3 - 1/4 2012 för Nordens största akvaristiska händelse under 2012.

Kommentar

• Christian Alfredsson
            NCS Medlem

• April 2002
            • 4179

Kommer man kunna vinna den nya bakgrunden?
            Christian Alfredsson
            http://www.zoopet.com
            http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Den var inte snygg!
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                Kommer man kunna vinna den nya bakgrunden?
                http://www.zoopet.com/forum/attachme...9&d=1302707679
                Jepp - första priset i de bägge kategorierna i Fototävlingen blir bl.a. 4 st Slimline amazonas-bakgrunder.

Wilhelm som inte tycker den är snygg kan istället få det alternativa priset -en natt med en valfri medlem i GCG - om han nu skulle vinna
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 09 October 2011, 15:24.

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman

Wilhelm som inte tycker den är snygg kan istället få det alternativa priset -en natt med en valfri medlem i GCG - om han nu skulle vinna
                  Kan jag få medlemslistan?

Jag har ju vunnit första priset några ggr, men har jag otur så!!!
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Kan jag få medlemslistan?

Jag har ju vunnit första priset några ggr, men har jag otur så!!!
                    Valet får ske i mörker

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Plötsligt är jag glad att inte vara medlem i gcg
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

Ursprungligen postat av DaRe
                        Plötsligt är jag glad att inte vara medlem i gcg
                        Alternativet vi annars har är -
                        en natt med en i styreslen eller en natt med en av föredragshållarna

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

Äh va vem hur varför...
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Ursprungligen postat av DaRe
                            Äh va vem hur varför...
                            Kan väl nämna att vi i "arbetsutkastet" för fototävlingen så hade dessa vinster slängts in som en plojgrej som vi alla skrattade gott åt.
                            Nåväl - nu blev det inte riktigt så utan vi fick andra sponsorer att ställa upp - så oroa er inte
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 09 October 2011, 17:48.

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Nejdå jag inser att det är skoj. Skulle ha petat dit en

///David

Kommentar

• Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

Där ser man! Återigen en nitlott!
                                mvh Wilhelm

Kommentar

Arbetssätt...