Tråkigt Kjell det hade varit en hit, men vi får hoppas på 2013 då.
Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4
Kollaps
X
-
-
Ja då har vi något att se fram emot då också
Fast vi kommer garanterat som sagt ändå att få ihop ett kanonprogram till nästa år också.
Orkar du masa dig upp till GCG-mötet på tisdag eller har du börjat slöa till på ålderns höstKommentar
-
Är det inte dax att man kan spela in föredragen som man kanske missar
man kan ju inte se alla, o biblioteket i min hjärna behöver backup .... hmm dåligt namn
jag kallar det för att tankajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
På mitt jobb spelar vi in föredrag i stor skala, men kan ganska enkelt ha film på föredragshållaren med slides på en ruta intill. Det kanju vara riktigt schysst för de som inte kan resa dit, men det lär väl utarma de som annars skulle ha åkt. Alla stannar hemma och glor på TV istället, inte så gemytligt. Vissa dragningar kanske man kunde filma in?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
På mitt jobb spelar vi in föredrag i stor skala, men kan ganska enkelt ha film på föredragshållaren med slides på en ruta intill. Det kanju vara riktigt schysst för de som inte kan resa dit, men det lär väl utarma de som annars skulle ha åkt. Alla stannar hemma och glor på TV istället, inte så gemytligt. Vissa dragningar kanske man kunde filma in?jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Hur duckar man för en sån puck?
Grejen är att vi gör detta helt internt med någon utrustning, vi ber en trevlig dam komma och fixa och voila det blir fixat...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Det skulle ju i alla fall bli billigt för varför då överhuvudtaget ta hit föredragshållarna - de kan ju då lika gärna sitta hemma och hålla föredraget. Fast varför skall de då å andra sidan spela in det för NCSKommentar
-
Jo visst - man kan ju spela in allt så slipper folk komma alls på Ciklidstämmorna. Jag tror i alla fall att det vore dödsstöten för ciklidstämmorna.
Det skulle ju i alla fall bli billigt för varför då överhuvudtaget ta hit föredragshållarna - de kan ju då lika gärna sitta hemma och hålla föredraget. Fast varför skall de då å andra sidan spela in det för NCS
jag kommer i alla väder ..... men att memorera föredragen efteråt ser jag som ett plus
ett annat plus är när hotellägaren kommer o säger godnattjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Jag tror högst någon enstaka skulle välja att inte komma men desto fler skulle välja att komma nästa år. Bättre hade varit att filma och sätta ihop ett entimmesprogram efteråt med highlights där folk skulle godkänna att de kom på film. Men det är mer jobb. En grej som Kjell påpekat är att vissa föredrag som är bra i verkligheten är trista på film vilket skulle kunna ge negativ reklam om någon använder filmerna för att kolla om det är något för dem.
Oliver mejlade mig också och skrev att han var ledsen att han inte kunde komma och att han hoppas kunna komma ett annat år.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Bättre hade varit att filma och sätta ihop ett entimmesprogram efteråt med highlights där folk skulle godkänna att de kom på film. Men det är mer jobb.Kommentar
-
Jag tror många föredragshållare skulle ogilla tanken att spela in hela föredrag, speciellt med tanke på spridningsrisken.Kommentar
-
ja kunskap ska man vakta noga!! tänk om fler blir upplysta!! ;DPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Nah, men jag tänkte mer att om man lever på att hålla föredrag så kanske man inte tycker om det. Jag vet inte hur de tänker, men å andra sidan är ju hela grejen med stämman att man träffar likasinnade, så att sitta hemma och titta känns inte speciellt attraktivt.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar