Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

många bra tips
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Instämmer - och även en del mycket uppskattade ord

The Scandinavia Cichlid Organization meeting was SUPER COOL! The people SUPER NICE! Gothenburg SUPER BEAUTIFUL and SUPER COLD! I had a SUPER TIME! Thank you all for everything!

Kommentar

• nicson
        Användare
        • January 2010
        • 639

Ursprungligen postat av 56ovwal
        Jag och Anders Korp snackade med Ivan på söndagsfrukosten om möjligheten att köpa hans film, men den fanns inte längre till salu. Nåt om dyra transportkostnader?? Dock fanns den tydligen att ladda ned på hans hemsida i låg upplösning, vilket han beklagade.
        Jag är alltså också väldigt intresserad av att få tag i den där filmen!
        Tycker oxå att filmen var höjdpunkten - risken finns ju att det inte blir samma upplevelse om man ser den i ett annat sammanhang dock. Synd att du hade skrivit reserverad med tusch överallt på bordsduken runt dig på banketten men jag fick trevligt sällskap vid bordet ändå med en från Sten Bromans födelseort...

Kommentar

• Mikael W
          NCS Medlem

• August 2002
          • 8621

Ursprungligen postat av nicson
          Tycker oxå att filmen var höjdpunkten - risken finns ju att det inte blir samma upplevelse om man ser den i ett annat sammanhang dock. Synd att du hade skrivit reserverad med tusch överallt på bordsduken runt dig på banketten men jag fick trevligt sällskap vid bordet ändå med en från Sten Bromans födelseort...
          Det får man kanske ha lite förståelse för. Arrangörerna, som sprang benen av sig för att vi skulle trivas, måste ju också få sitta nånstans och äta, och det var ju praktiskt att de tog bordet närmast köket.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• 56ovwal
            Användare
            • March 2004
            • 664

Ursprungligen postat av nicson
            Haha, nu var det inte alls för att hålla dig och alla andra på behörigt avstånd ;-) utan det var faktiskt GCG:s bord jag hamnade på och alltså reserverat för herrarna och damerna som jobbade och slet med stämman. Jag satt alltså på första parkett för att håva in alla vinsterna på dyringlotteriet :-) Men ack, ack, var bara nära rent fysiskt och kammade noll med mina lotter :-(

Oops, svarade innan jag läste Mikael W:s svar...
            Pigge
            Bygger ny akvarielokal:
            http://ovwali.blogg.se/
            Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Ursprungligen postat av 56ovwal
              Jag satt alltså på första parkett för att håva in alla vinsterna på dyringlotteriet :-) Men ack, ack, var bara nära rent fysiskt och kammade noll med mina lotter :-(
              Ja, ja du var inte helt ensam om ditt öde. Jag köpte lotter för 540 spän till dyringlotteriet och vann inte heller en pryl - men vi fick ju i alla fall titta på alla de fina vinsterna som de andra vann

PS: Även om det stod reserverad på bordet så kunde man slå sig ner där en stund när vi som jobbade hade ätit färdigt.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

Jag lägger in det mail som skickades ut till alla deltagare

Utskick till de som besökte Akvariehelgen.
                Så är då Akvariehelgen avslutad och den blev utan tvekan mycket lyckad. Föredragshållarna var fantastiska och gjorde stor succé samtidigt som vi alla hade otroligt trevligt tillsammans och stämningen var verkligen på topp under hela helgen. Visst det var egentligen väl trångt i lokalen men ändå flöt allt på förvånansvärt bra.
                Vi som arrangerade Akvariehelgen vill tacka alla som kom för att ni genom vara så trevliga gjorde att tillställningen blev så lyckad.

Efteråt har vi fått många trevliga tackmail och SMS från besökarna (tack för dom) och vi vill speciellt lyfta fram 3 sådana från några av våra prominenta gäster.

Uwe Werner: I think all was very well organized and the atmosphere was great. Congratulations!
                Ad Konings: Thank you again for the great weekend!
                Ivan Mikolji: The Scandinavia Cichlid Organization meeting was SUPER COOL! The people SUPER NICE! Gothenburg SUPER BEAUTIFUL and SUPER COLD! I had a SUPER TIME! Thank you all for everything!

Jag kan också nämna att det nu också finns en webbartikel från Akvariehelgen på denna hemsida, dessutom kommer det naturligtvis en utförlig artikel i nästa nummer av Ciklidbladet så om ni inte redan är medlem i Nordiska Ciklidsällskapet (NCS) och därmed får Ciklidbladet så är det hög tid att bli medlem i NCS. Det är också på gång en artikel om Akvariehelgen (skriven av Uwe Werner) i det kommande numret av den tyska akvarietidningen DATZ.

Vi kommer nu att lämna över listan med e-postadresser till NCS. De kommer sedan att lägga upp Ivan Mikoljis fantastiska undervattensvideo så att alla som deltog på Akvariehelgen kan ladda ner den.

Ett stort tack till er alla från oss i Göteborgs ciklidgrupp
                Göteborgs ciklidgrupp genom
                Kjell Fohrman
                kjell@fohrman.se

Kommentar

• endymion

Apropå Kjells artikel vill jag bara förtydliga en sak. Vi tog inte beslut på att årsmöte skall hållas på webben utan att de KAN hållas där. Detta kräver dock att ett extra insatt årsmöte även godkänner förslaget.

Kommentar

• nanoräkan
                    Användare
                    • February 2012
                    • 43

Kommer det finnas någon möjlighet att få se Ivans Film för oss som inte hade möjlighet att komma på akvariehelgen? Skulle vara väldigt kul att få se den

Kommentar

• Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

Ursprungligen postat av nanoräkan
                      Kommer det finnas någon möjlighet att få se Ivans Film för oss som inte hade möjlighet att komma på akvariehelgen? Skulle vara väldigt kul att få se den
                      Det beslöts att den skulle skickas ut till deltagarna på Akvariehelgen och det har vi också fått tillåtelse till av Ivan.
                      Sedan finns det ju förstås en del del videosnuttar av Ivan liggande på YouTube - bra snuttar men dålig teknisk kvalité (av naturliga skäl)

Kommentar

• VisualDarkness
                        Användare
                        • December 2012
                        • 180

Glöm inte att filmen går att köpa som nedladdning (med lägre upplösning) på hans hemsida.

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av nanoräkan
                          Är det tillräckligt många som vill se han, får vi väl ta hit han nästa år igen.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

Kanske kan visa filmen på XL-ZOO alla lägger en symbolisk summa som vi erbjuder Ivan
                            vad sägs
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Vad händer med filmen från Ivan
                              kan inte en kopia skickas till Stockholm för kopiering till dom som var på mötet
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor

Kommentar

• endymion

Jag trodde att det var ett vettigt format filmen var i, men det var råmaterialet på skivan jag fick. Det tyckte jag var dumt att lämna ut. Så Draktoft lovade att rendera filmen(den låg i en mängd småfiler). Men så var han på tjänsteresa och dylikt så jag hoppas att den är på gång snart.

Kommentar

Arbetssätt...