Akvariehelg med Ciklidstämma i Göteborg den 30/3-1/4

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Jag kommer!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Byttorp
      Användare
      • November 2003
      • 1585

Ursprungligen postat av cichlids4fun
      har inga problem med kostnaderna, dock är det för många ointressanta föredrag för min del..........
      Föredragen är ju bara en del av helgen. Att träffa alla andra som kommer är ju minst lika roligt!!
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

Ett pris till de tre först anmälda?
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

Ursprungligen postat av Wilhelm
          Ett pris till de tre först anmälda?
          Ja dom får plats - till skillnad från de som anmäler sig försent

Kommentar

• Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

Då var man anmäld!

Måste också säga att jag e grymt imponerad över att Göteborgs Ciklidgrupp har fixat en egen webbplats till detta, vilket är något nytt för i år! Kul att se hur saker utvecklas. Bra jobbat GCG, Kjell och Christian!
            Senast redigerad av Zaphi; 28 October 2011, 16:04.
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Ursprungligen postat av Zaphi
              Då var man anmäld!
              Låter bra - det har just nu inkommit 10 anmälningar som har betalats (övriga anmälningar räknas inte) så än så länge är det inte så många.
              Om ca. 2-3 veckor räknar vi dock med att dra igång en "drive" så att anmälningarna kommer igång.

Måste också säga att jag e grymt imponerad över att Göteborgs Ciklidgrupp har fixat en egen webbplats till detta, vilket är något nytt för i år! Kul att se hur saker utvecklas. Bra jobbat GCG, Kjell och Christian!
              Tack för det - jag tror det är viktigt att alla info är samlad någonstans för det gör det lättare att få en översyn och man vet var man skall leta.

Kommentar

• Lars Andersson
                NCS Medlem
                • October 2002
                • 601

Nairobi pa vag hem efter fem veckor i Malawi

Jag raknar ocksa med att komma till Goteborg. Jag skall kolla kalendern nar jag kommer hem i morgon.
                Senast redigerad av Lars Andersson; 28 October 2011, 18:49. Anledning: Stavfel
                Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

Ursprungligen postat av Lars Andersson
                  Nairobi pa vag hem efter fem veckor i Malawi

Jag raknar ocksa med att komma till Goteborg. Jag skall kolla kalendern nar jag kommer hem i morgon.
                  Ja vi räknar också med att du kommer

Välkommen hem

Kommentar

• Anders i Askim
                    NCS Medlem
                    • February 2008
                    • 1032

Ja, då var det klart!

Kommer bli kul att få ta del av alla fantastiska föredrag och en helg med likasinnade.
                    Mvh Anders
                    Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

Ursprungligen postat av Anders i Askim
                      Ja, då var det klart!

Kommer bli kul att få ta del av alla fantastiska föredrag och en helg med likasinnade.
                      Trevligt - om inte förr så ses vi då

Igår var vi 5 st iväg och mätte upp möteslokaliteterna för att veta exakt hur många som får plats, för att veta vilken "teknik" vi måste fixa fram etc. etc.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

INFO 1:
                        Anders Renström som är kassör i GCG och är den som har kollen på betalningarna som kommer in, försvinner idag iväg på en veckas semester. Därför om du betalar in din anmälningavgift under den kommande veckan får du först besked om att vi har mottagit din betalning när Anders är tillbaka. Ursäkta dröksmålet.

INFO 2:
                        Just nu är det 22 anmälda som har betalt sin anmälningsavgift. Utöver dessa så är det ytterligare 11 som har anmält sig men deras betalning har ännu inte kommit fram

INFO 3:
                        I slutet av nästa vecka kommer vi att publicera en lista över de vars anmälningar har registrerats (de registreras när betalningen sker). Denna lista kommer sedan att fortlöpande uppdateras när nya betalningar kommer in.

INFO 4:
                        Miniföredragen kommer ju att äga rum i lokaler som är olika stora (den minsta för bara 18 personer) och det står helt klart att vissa av föredragen därför kommer att bli fullbokade inom en inte alltför avlägsen framtid. Så därför - anmäl dig så snart som möjligt om du inte vill missa ditt drömföredrag.

Kommentar

• Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          INFO 4:
                          Miniföredragen kommer ju att äga rum i lokaler som är olika stora (den minsta för bara 18 personer) och det står helt klart att vissa av föredragen därför kommer att bli fullbokade inom en inte alltför avlägsen framtid. Så därför - anmäl dig så snart som möjligt om du inte vill missa ditt drömföredrag.
                          Ja, annars kanske ni tvingas lyssna på mig!
                          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Ja, annars kanske ni tvingas lyssna på mig!
                            Tror du att du drar så många

Vi har nämligen den stora salen där alla huvudföredragen hålls och där tar vi in 130 st. Mellanlokalen tar in 45, den minsta 18 personer.
                            Så den föredragshållare som flest anmäler sig till i resp. grupp får hålla till i den stora och den som lockar minst i den minsta.
                            Det blir alltså de 2 föredragshållarna som minst har anmält sig till som först blir fullbokade - de som anmäler sig därefter hamnar i huvudsalen.

När vi satte ihop föredragen så siktade vi på att vi skulle ha 3 olika typer av föredrag som skulle locka olika många åhörare. Vi "misslyckades" dock och det verkar som om det kommer att bli föredrag i de bägge grupperna som på ett ganska tidigt stadium kommer att bli fullbokade.

Kommentar

• Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Tror du att du drar så många
                              Japp, jag räknar stenhårt på att vi blir mer än 175 pers och att några tvingas lyssna på mig
                              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• DaRe
                                NCS Medlem
                                • September 2009
                                • 22830

Tvingas?, nejdå det tror jag inte
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

Arbetssätt...