If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nämen snälla Södermalms akvarieaffär ligger ju mitt på Söder, men är bara öppet på eftermiddgar, kvällar och inte måndagar. Men ett absolut måste. Rundvandring får man om man ber om det, man behöver inte alls tur, däremot gott om tid!! Janne har HUR mycket som helst att se.
Bromma zoomrknad kan man hoppa över, kan ha bra priser, men är en vanlig standardaffär. Dessutom den affär som verkligen ligger off, om man inte har bil, och är beredd på bilköer i området.
Jo men man kan lätt missa södermalms butik då den inte ger sken av att vara butik utan snarare garageinfart i första anblicken. Visst men tur krävs om man ska komma dit då det inte är massor av kunder samtidigt.
Bromma zoomarknad ligger ju bara 1-2 km från akvarielagret så det bör väl gå enkelt.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Jo, man kan ju bli lite förvirrad av gargeinfrten, men det brukar alltid vara en skyöt utanför när det är öppet. Sen kan man bara titt efter sushiskylten så är man där.....
Det är visserligen inte långt från Lagret till Bromma fågelvägen, men inte särskilt lätt att ta sig dit i alla fall utan bil, och inte värt omaket att traska.
Jo jag måste säga att allt var bra ....Bromma Zoomarknad var jättebra mkt att titta på o del varor med 50% rabbat villket man inte är van vid !! Fick en titt på lagret oxo...blev ett 80 watt T5 rör för 75 kr
Akvarielagret är ju jättemysigt att kolla in de oxo där blev det ett till 80watt T5 fast för 350 kr ...joo det var ett av samma modell
Fridhem var inte mkt att titta på .......sämre än vad jag är van vid hemma på landet....
Sen var det butiken på söder .....jaaa vad ska jag säga det blev en ny upplevelse då jag aldrig sett någe liknande(undantaget Åleds) ....eller för övrigt inte heller träffat nån liknande akvarist !
Fick en visning på "lagret" o jag är mkt inponerad .. Fiskar jag aldrig sett förr o akvarier utan filter ...små akvarier som verkade fungera som stora ...rena o fina .....
Den manen satte en hel del "myror" i mitt huvud.....Men ha var ju en riktigt bra försäljare av sitt koncept på hur man sköter ett akvarie
Har varit till Åleds o där fick jag uppleva liknande känsla både i butiken o om "personalen"
Tack för tipsen....... fortsatte tii Hornbach där finns ju mkt tillbehör o annat att titta på !!!
Åkte vidare till tropikariet vid Kolmården o där har det blivit mycket bättre sen jag var dit för ett par år sen ......
Blir nog en tripp till hösten oxo ......turen gav mersmak !!
Kommentar