Affärer man bör besöka i Stockholmstrakten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dabb72
    Användare
    • March 2010
    • 40

Affärer man bör besöka i Stockholmstrakten

Ska till storstan o vill ha tipps villka zoon man bör besöka !?

Mvh stefan

ev om någon har diskus att sälja !

mvh Stefan
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Tjenare. Välkommet till detta formidabla forum!

Hmm,

Södermalms akvarieaffär är en höjdare. Ligge rudda till men har du tur får du en rundvandring bakom kuliserna och det är fantastiskt!

Aquarium Stockholm i Sundbyberg riktigt toppen speciellt på Afrikanska ciklider, men också en hel del överraskningar inom SA/CA av och till.

Akvarielagret i bromma är ett måste

Bromma zoomarknad med toppenpriser och bra sortiment

Fridhems akvarier fina akvarier med intressanta fiskar

Spana också in våra länkar:

samt rabattaffärer:

Om du är medlem tänk på att skriva ut ditt medlemskort i förväg för att få rabatterna tillgodoräknade!
    Senast redigerad av DaRe; 03 July 2011, 11:30.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• dabb72
      Användare
      • March 2010
      • 40

Tackar så mycket......!!!!!!!!

Tack & bock.....

Hmm,

Södermalms akvarieaffär är en höjdare. Ligge rudda till men har du tur får du en rundvandring bakom kuliserna och det är fantastiskt!

Aquarium Stockholm i Sundbyberg riktigt toppen speciellt på Afrikanska ciklider, men också en hel del överraskningar inom SA/CA av och till.

Akvarielagret i bromma är ett måste

Bromma zoomarknad med toppenpriser och bra sortiment

Fridhems akvarier fina akvarier med intressanta fiskar

Spana också in våra länkar:

samt rabattaffärer:

Om du är medlem tänk på att skriva ut ditt medlemskort i förväg för att få rabatterna tillgodoräknade!
      http://www.ciklid.org/mina_sidor/medlemskort.php[/QUOTE]

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Tack själv du som tittar hit! Håll oss uppdaterade om det blir något köp. Alltid kul med nyheter!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Mumin
          Användare
          • March 2011
          • 69

Nämen snälla Södermalms akvarieaffär ligger ju mitt på Söder, men är bara öppet på eftermiddgar, kvällar och inte måndagar. Men ett absolut måste. Rundvandring får man om man ber om det, man behöver inte alls tur, däremot gott om tid!! Janne har HUR mycket som helst att se.

Bromma zoomrknad kan man hoppa över, kan ha bra priser, men är en vanlig standardaffär. Dessutom den affär som verkligen ligger off, om man inte har bil, och är beredd på bilköer i området.

Tiden går ändå åt på Akvarielagret.....

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Jo men man kan lätt missa södermalms butik då den inte ger sken av att vara butik utan snarare garageinfart i första anblicken. Visst men tur krävs om man ska komma dit då det inte är massor av kunder samtidigt.

Bromma zoomarknad ligger ju bara 1-2 km från akvarielagret så det bör väl gå enkelt.

///David

Kommentar

• Mumin
              Användare
              • March 2011
              • 69

Jo, man kan ju bli lite förvirrad av gargeinfrten, men det brukar alltid vara en skyöt utanför när det är öppet. Sen kan man bara titt efter sushiskylten så är man där.....

Det är visserligen inte långt från Lagret till Bromma fågelvägen, men inte särskilt lätt att ta sig dit i alla fall utan bil, och inte värt omaket att traska.

Kommentar

• dabb72
                Användare
                • March 2010
                • 40

Ja då var man hemma .....

Jo jag måste säga att allt var bra ....Bromma Zoomarknad var jättebra mkt att titta på o del varor med 50% rabbat villket man inte är van vid !! Fick en titt på lagret oxo...blev ett 80 watt T5 rör för 75 kr

Akvarielagret är ju jättemysigt att kolla in de oxo där blev det ett till 80watt T5 fast för 350 kr ...joo det var ett av samma modell

Fridhem var inte mkt att titta på .......sämre än vad jag är van vid hemma på landet....

Sen var det butiken på söder .....jaaa vad ska jag säga det blev en ny upplevelse då jag aldrig sett någe liknande(undantaget Åleds) ....eller för övrigt inte heller träffat nån liknande akvarist !
                Fick en visning på "lagret" o jag är mkt inponerad .. Fiskar jag aldrig sett förr o akvarier utan filter ...små akvarier som verkade fungera som stora ...rena o fina .....
                Den manen satte en hel del "myror" i mitt huvud.....Men ha var ju en riktigt bra försäljare av sitt koncept på hur man sköter ett akvarie
                Har varit till Åleds o där fick jag uppleva liknande känsla både i butiken o om "personalen"

Tack för tipsen....... fortsatte tii Hornbach där finns ju mkt tillbehör o annat att titta på !!!

Åkte vidare till tropikariet vid Kolmården o där har det blivit mycket bättre sen jag var dit för ett par år sen ......

Blir nog en tripp till hösten oxo ......turen gav mersmak !!

Mvh Stefan Strandebrg

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Trevligt. Jo Bromma zoo har vissa artiklar väldigt billigt. Lockvaror tror jag det kallas.

Dock är ofta fiskarna väldigt små där och därav känsliga.
                  Men alla har sina nischer.

///David

Kommentar

Arbetssätt...