Ngn som vågar sig på artbestämning? Tycker det liknar kyssgurami, men det vore ju vidrigt att äta, tacka vet jag ciklider!
Tilapiaodling - fiskbullar?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ngn som vågar sig på artbestämning? Tycker det liknar kyssgurami, men det vore ju vidrigt att äta, tacka vet jag ciklider!
http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/...kergommar.html -
Hehe, där ser man.
Tilapia ser man ju på var och varannan fisklunch nu för tiden. Jag föredrar den framför pangasius som jag inte alls tycker är god.Senast redigerad av DaRe; 01 July 2011, 20:25.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Jag är benägen att hålla med Ove i frågan...
Jag inmundigade dessa ormskinnsguramis utan betänkligheter för ett tag sedan då jag dels blev bjuden i all välmening och dels tycker att det är fisk som fisk...
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Ber artbestämmarna om ursäkt, det var en mkt bättre bild i papperstidningen. Uaru skall vara sedd som en delikatess bland indianerna och den skulle väl kanske se ut som ormskinnsguramin i stekt tillstånd. Tror jag passar, känns tillräckligt skumt att äta kaninsallad o kaninlever som jag tuggat i mig i veckan.Kommentar
Kommentar