Tja, beställde Linans nya astaxantin som är 2%ig, den förra var på 3,5%, hur mkt skulle ni rekomendera att man tar i en räkmix på 1 kg med det nya mindra "potenta" astaxantinet?
Nytt 2%igt astaxantin i räkmixen
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
1,5% mindre än med den gamla borde vara lagomt
Men:
Vad innehåller mixen i övrigt?
Vilka fiskar ska matas med mixen?
Vad vill du vinna med doseringen av astaxantinet? -
Kommentar
-
Det beror ju på hur man räknar. Men en sak är säker,,,,,värmen gör en trött i huvudet. Det blev ju lite småtokigt(skämmigt faktiskt)
Men helt ärligt tror jag man kan minska mängden från vad dom flesta doserar. så även om man går ner i konc. tror jag man kan minska dosen från de flesta recept.
Hur mycket i vikt jag har i mina mixar vet jag inte då jag använder ml-mått. Ett packat mått väger ganska många % mer än ett löst mått då pulvret är fint och typ kristaller.
Tror jag ska gå hem nu, värmeslaget närmar sig.(surr,surr)Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har aldrig använt det tidigare så 75% mer hjälper mig inte mkt
Tror det kostade runt 250:- för 100g
Så....hur mkt pulver skulle ni hälla i en mix på 1kg?Kommentar
-
Som jag sa tidigare så använder jag ml-mått när jag doserar, tror dom flesta gör så. Fast egentligen har jag en lab-våg så jag skulle kunna väga hur mycket jag haft i min mix.
Ska faktiskt göra mix imorgon så jag kan kolla o väga då.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Jag körde ung. en matsked per (ca) 1,2-1,8 kg mix när det begav sig. (2 msk gjorde Nkonde-troffar brun-dassiga).
Vet ej vad %`en låg på på det astaxanthinet,men det avr Linkans förstasom de sålde."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Färgbrygder ska man använda med viss försiktighet.
Även mina Kiriza har klarnat och fått mer lyster.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Färgbrygder ska man använda med viss försiktighet.mvh Wilhelm
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Bara en iaktagelse här hemma men Ozric skriver samma sak så då är det nog inte bara här hemma.
Lagom är alltid bäst.Kommentar
Kommentar