Om du är sugen på att modifiera fx5 mera så finns det en del matnyttigt på länken nedan.
Tropheus i Skåne
Kollaps
X
-
-
Vilken bra länk!
Skulle den passa in blnad vårat länkarkiv? Kanske skulle vi ha ett område för teknik/DYI eller nåt??Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Har lite funderingar om mina filtermoduler, då dom bara har ett raster så måste jag öppna upp mer hål vilket jag tänker göra med nät.
Funderade på myggnät men har läst här i forumet att det tenderar att gå i sönder efter ett tag.
Var på den lokala bygghandeln i dag och dom hade något som hette mikanät gjort i glasfiber, maskstorlek 3mm.
köpte även alunät 1mm maskstorlek.
Då mikanätet har för stora maskor för ev. yngel så tänkte jag montera alunätet bakom glasfibernätet, nu till frågan: är det skadligt med aluminium i karet?Kommentar
-
Jag
Har lite funderingar om mina filtermoduler, då dom bara har ett raster så måste jag öppna upp mer hål vilket jag tänker göra med nät.
Funderade på myggnät men har läst här i forumet att det tenderar att gå i sönder efter ett tag.
Var på den lokala bygghandeln i dag och dom hade något som hette mikanät gjort i glasfiber, maskstorlek 3mm.
köpte även alunät 1mm maskstorlek.
Då mikanätet har för stora maskor för ev. yngel så tänkte jag montera alunätet bakom glasfibernätet, nu till frågan: är det skadligt med aluminium i karet?Kommentar
-
Tror inte du missförstår mig men då detta är första gången jag använder mig av moduler har jag sökt mycket information här på forumet och har uppfattat det som att dom flesta haft problem med att modulen töms på vatten om man har för stor pump/filter. Ska ha insuget till en Fluval fx5 i den stora modulen och en cirkulationspump 1500l/h i den lilla.Kommentar
-
Ok
Tror inte du missförstår mig men då detta är första gången jag använder mig av moduler har jag sökt mycket information här på forumet och har uppfattat det som att dom flesta haft problem med att modulen töms på vatten om man har för stor pump/filter. Ska ha insuget till en Fluval fx5 i den stora modulen och en cirkulationspump 1500l/h i den lilla.Kommentar
-
Har monterat mina moduler i karet i dag. stod inget på tuben om hur länge sillikonet behövde härda så nu undrar jag när kan jag fylla på vatten?Kommentar
-
Spreja fogarna med vatten så härdar dom fortare.
I morron om du sköljer fogarna och o tömmer karet helt efter sköljningen.
I med bikarbonat en dl eller två när du fyller upp karet, då slipper du risken med ph-dopp (lite som hängsle o livrem). Dessutom gynnas bakterietillväxten vid uppstarten av karbonatöverskott.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Nu är modulerna på plats och här är en bild på baksidan. Ska nu montera svart solskyddsfilm. Fler bilder kommer.Kommentar
-
blir snyggt av projekt... fin ser den snart klart375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ser riktigt fint ut, sitter det solfilm på nu?
Ocellatusen ser ut att trivas, kaxig dom attan på bildenKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar