En bra artikel om nitrifikation
Intressant läsning
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Bra länk, den hamnar bland mina tekniklänkar! Ska läsas noggrant framöver.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
En bra artikel om nitrifikation
http://www.bioconlabs.com/nitribactfacts.htmlSenast redigerad av Kjell Fohrman; 19 June 2011, 22:12.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Statistically, as much as 60% of the fish sold for a new aquarium will die within the first 30 days. 2 out of every 3 new aquarists abandon the hobby within the first year.
Många slutar med ett akvarium inom ett år - men de siffror jag har sett tidigare säger att det är 50% (inte 2/3 som han skriver) och den vanligaste orsaken till det är enligt min erfarenhet inte att fiskarna dör utan snarare algproblem i akvariet och att folk helt enkelt tröttnar på sitt akvariumKommentar
-
Den artikeln använde jag när jag skrev min egen om "Filtreringens ABC". Lite tunt med källor bara. I övrigt bra info.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Filtreringens ABC var riktigt bra artikel, den finns numer i artikelarkivet jag la själv in den. Är det något fel så är det bara att höra av sig.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar