Laga luftpump "membran"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robban1676
    Användare
    • September 2007
    • 13

Laga luftpump "membran"

Fick ett akut stopp på min tetra tec luftpump sent en kväll. Det var membranet som fått en spricka ca 2-2,5 cm. Då goda råd var dyra så gick hjärnan nu på högtryck. Hittade Dana Lim sekundlim köpt på Harald Nyborg eller OK limade nu sprickan lät torka ca 5min. Till min förvåning så har den nu funkat i ca 3 veckor utan problem. Lycka till med lagning i forsättning.

mvh Robert
  • Suma
    Användare
    • January 2011
    • 606

Bra tips Robert! / Inget Slit & Släng hr inte, bättre att laga.T.o.m "Made in China" går ofta att laga.
    -------------------
    Mats

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Häftigt att det håller. Håll oss uppdaterade hur det går. Detta är typiskt en grej man köper nytt i det läget.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• robban1676
        Användare
        • September 2007
        • 13

Kan även tillägga att inga fiskar verkar tagit skada.

MVH Robert

Kommentar

• cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

Ursprungligen postat av Suma
          Bra tips Robert! / Inget Slit & Släng hr inte, bättre att laga.T.o.m "Made in China" går ofta att laga.
          Hmmm
          lagar du även skepp med silvertejp .......Estonia hej då
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• robban1676
            Användare
            • September 2007
            • 13

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Hmmm
            Smaklös liknelse, det finns många som fortfarande saknar nära och kära, kanske även forumsmedlemmar.

Men visst förstår jag att det svider i din plånbok som återförsäljare av akvarieutrustning...

Tipset var dock en paniklösning (vilket de flesta säkert inser) och en sådan som visar sig fungera även i ett längre tidsperspektiv.

MVH Robert

Kommentar

• Suma
              Användare
              • January 2011
              • 606

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Hmmm

Hmmm

Nä silvertejp använder jag till andra saker.
              -------------------
              Mats

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Don't tell me. Kan det vara värmeisolering av din rymdskyttel?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Suma
                  Användare
                  • January 2011
                  • 606

Ursprungligen postat av DaRe
                  Don't tell me. Kan det vara värmeisolering av din rymdskyttel?
                  Hmmm

Nä men jag håller på med mode också....lite copy kanske men iallfall, det ska bli en sånn här hatt som ska sitta fast när man dykar. Inte en krona men alla kan ju inte vara kungen.
                  -------------------
                  Mats

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Aha, din pilot. Så det ingår i kungens uppgifter att ratta "300 spänn på blocket" farkosten?

///David

Kommentar

• Suma
                      Användare
                      • January 2011
                      • 606

Ursprungligen postat av DaRe
                      Aha, din pilot. Så det ingår i kungens uppgifter att ratta "300 spänn på blocket" farkosten?
                      Ja så var det tänkt.Men såfort jag tar den på, går mina tankar bara till kaffeflickor och det blir ingenting gjort.Man kanske är blåblodig trots allt.
                      -------------------
                      Mats

Kommentar

• Bjorn
                        Användare
                        • October 2009
                        • 939

Ursprungligen postat av Suma
                        Hmmm

Nä men jag håller på med mode också....lite copy kanske men iallfall, det ska bli en sånn här hatt som ska sitta fast när man dykar. Inte en krona men alla kan ju inte vara kungen.
                        Väldigt OT!!! (ang det postade & manipulerade fotot)

Inget personligt mot dig Suma (Men Smisk på dig! *hehe*)

Mmm han der er ikke min Konge!!

Men för Helv*te han är Kung!! Sveriges Kung! ...tragiskt att det finns så många som inte ser hans betydelse för fjutt-Kungariket Sverige... men det krävs kanske en Hitler och en ockupation eller två innan folket förstår??? ...eller flera år i utlandet! (som får de mest inbitna att tillslut förstår att vara stolt av att vara Svenska och av Sverige!). I morgon är det Sveriges Nationaldag!! (Jepps... ni firar mera Svenskt på Mittsommar änn vi Norrmänn firar Norskt på 17 maj! )

Sluta förlöjliga en av Sveriges största tillgångar och en av de absolut bästa ambassadörer i världen! Inse fakta!! ...alternativet (tex Mona Salin som President) skulle inte vara en tillgång för Sverige! Lita på mig!
                        Senast redigerad av Bjorn; 23 June 2011, 22:39. Anledning: Väldigt viktiga tillägg!!! :-)
                        Newbie December 2009
                        Malawi: 450 liter
                        Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Bjorn
                          Användare
                          • October 2009
                          • 939

Ursprungligen postat av robban1676
                          Fick ett akut stopp på min tetra tec luftpump sent en kväll. Det var membranet som fått en spricka ca 2-2,5 cm. Då goda råd var dyra så gick hjärnan nu på högtryck. Hittade Dana Lim sekundlim köpt på Harald Nyborg eller OK limade nu sprickan lät torka ca 5min. Till min förvåning så har den nu funkat i ca 3 veckor utan problem. Lycka till med lagning i forsättning.

mvh Robert
                          Intressant tråd & (handlingskraftig) akutlösning!

...men törs du lita på att det håller långsiktigt? Själv så är jag en riktig fegis när det gäller mina cilkider så jag skulle troligen ha bokat av första kundbesöket dagen efter och voldgästat Akvarielagret när de öppnade för att byta ut pumpen mot en ny...

Min lilla skäck-tråd:
                          Skulle slå på ljuset i grabbens 240L och sätter i kontakten i skåpet under möbeln... ingenting händer... tittar in i skåpet och ser att det finns en annan lös kontakt, sätter i den och ljuset tänds. Upptäcker att den jag först satte i gick till huvudfiltret bakom filterhörnan och drar ut den snabbt! Hur länge har filtret varit
                          Newbie December 2009
                          Malawi: 450 liter
                          Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

Arbetssätt...