Jag tycker att det behövs lite med aktivitet i Tanganyika-sektionen av detta forumet
Detta är mitt första tanganyika akvarium. Det blir fler framöver
Runt 120L är det på. Karet har välvd framruta. I det går det 2 st Julidochromis transcriptus och 6 st Lamprologus multifasciatus .
Stenröse till vänster för jullarna. Sand till höger. Har fyllt botten med lite större stenar för att multisarna inte ska gräva hela vägen ner till glaset.
Vattenfyllt. Det kom i mer sand senare.
Så här ser det ut efter att multisarna har möblerat om lite.
Jag har även riggat upp en nätverkskamera för att hela tiden ta bilder på karet. Dessa bilderna använder jag för att göra time-lapse videos.
Lite bilder på fiskarna:
Och så avslutar vi med lite videos:
Multisar som gräver. Lite bilder från hela karet. Lite utav en översiktsvideo.
Julidochromis transcriptus
Multifasciatus i sitt esse. Gräver som en galning.
Och sist men inte minst, en time lapse video De två multisreviren längst till höger är med i bild. Det samlades in 21305 bilder och efter utrensning fanns det 390 bilder kvar som blev denna videon. Detta är alltså cirka 3 veckor komprimerat till 40 sekunder.
Detta är mitt första tanganyika akvarium. Det blir fler framöver
Runt 120L är det på. Karet har välvd framruta. I det går det 2 st Julidochromis transcriptus och 6 st Lamprologus multifasciatus .
Stenröse till vänster för jullarna. Sand till höger. Har fyllt botten med lite större stenar för att multisarna inte ska gräva hela vägen ner till glaset.
Vattenfyllt. Det kom i mer sand senare.
Så här ser det ut efter att multisarna har möblerat om lite.
Jag har även riggat upp en nätverkskamera för att hela tiden ta bilder på karet. Dessa bilderna använder jag för att göra time-lapse videos.
Lite bilder på fiskarna:
Och så avslutar vi med lite videos:
Multisar som gräver. Lite bilder från hela karet. Lite utav en översiktsvideo.
Julidochromis transcriptus
Multifasciatus i sitt esse. Gräver som en galning.
Och sist men inte minst, en time lapse video De två multisreviren längst till höger är med i bild. Det samlades in 21305 bilder och efter utrensning fanns det 390 bilder kvar som blev denna videon. Detta är alltså cirka 3 veckor komprimerat till 40 sekunder.
Kommentar