Flersom har damm bilder o lägga upp nu när det är som finast.
Dammbilder
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Härligt med en vacker damm! Jag har en själv en damm där jag haft koi i sedan 2001. De var 10 från början och förökade sig de sista åren till totalt 24 st. De har varit ute året om utan problem, men den här vinter dog alla utom en pga tekniska problem med pumparna. Nu har jag tappat lusten och dammen är mest en sumphåla... Jag måste försöka bli av med den sista koien, någon som vet om det finns något dammforum där man kan annonsera? Eller är det blocket som gäller? -
Såg ju riktigt trevligt ut. Har du några fiskar där också?
Tråkigt att höra snubbelfot. Prova att annonsera här. Det kan ju fungera.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Det verkar som att det varit stora förluster för många den här och förra vintern. Jag pratade med ett dammföretag och det var riktigt illa. Frågan är - om vintrarna ska vara på det här viset i fortsättningen, är det då lönt att fortsätta med koi? Mina var väl värda runt 25-30 000:- så det är rejäl förlust om man tänker i pengar. Några förslag på vanliga akvariefiskar man kan pytsa i? Behöver några firrar som tar myggen i dammen så vi slipper bli stuckna.Kommentar
-
Regnbågs elritsan är vansinnigt vacker och sådana hade det blivit om jag inte haft koi i . Nackdelen är att man troligen måste övervintra dem i akvarium med. Men det funkar ju i tyskland så det kanske går i skåne med.
I denna film går de med koi i tyskland
Kommentar
-
-
Läckra bilder. Drömmen vore ju att ha gymnogeophagus på en stor del av året med en glasad sida mot en uteplats där man kunde spana in i kungadömmet!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Skämtar du!? Läckert, exotisk syn kan jag tänka.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Fan va läckert!!. framförallt med diskusarna, måste va otroligt läckert att se dom fara omkring där nere!!.Kommentar
-
Ja jag vill se mer mer mer !!!
Sitter nu i trädgården och sörjer min hårddisk och funderar på en damm bakom en betongmur. Ciklider i damm är väl ett ämne om något!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Dom klarade denna jobbiga vinter i Stockholm hos en kundjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
Glömde att säga
schööna bilderjag är Ateist