If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
kommer en kille hämtar om där blir frisimmande du känner honom hehe..jag har annat för mig på sommaren iaf blir där fler lekar i höst kan jag dra upp några kanske vi får se..
kommer en kille hämtar om där blir frisimmande du känner honom hehe..jag har annat för mig på sommaren iaf blir där fler lekar i höst kan jag dra upp några kanske vi får se..
Håller tummarna för att det blir lite yngel över som jag kan få dra upp.
Har, för den sakens skull, rensat bort alla salvini och istlanumyngel som jag ändå inte hade blivit av med.
o inte fasen skall du väl ge dig på ett motapar just nu MJ. försök se till att få lek på dina splendidor istället!
Håller tummarna för att det blir lite yngel över som jag kan få dra upp.
Har, för den sakens skull, rensat bort alla salvini och istlanumyngel som jag ändå inte hade blivit av med.
o inte fasen skall du väl ge dig på ett motapar just nu MJ. försök se till att få lek på dina splendidor istället!
hur har det gått jinnarp? Lever de små liven,de klarade flytten?
hur har det gått jinnarp? Lever de små liven,de klarade flytten?
En hel del klarade flytten, så jag har väl ett 30tal småttingar som simmar omkring och letar mat i ett 100 l kar.
Håller verkligen tummarna för att detta går vägen. Jag har nämligen länge haft en tanke på att 10-15 Argenteor i ett stort kar hade varit riktigt fint att titta på. Vem vet, kanske tillsammans med vit/röda midas eller deppi (hanarna är 20 cm nu, verkar växa fortfarande).
Hur tog föräldrarna det efter att alla yngel har försvunnit?
Senast redigerad av jinnarparen; 20 June 2011, 10:57.
En hel del klarade flytten, så jag har väl ett 30tal småttingar som simmar omkring och letar mat i ett 100 l kar.
Håller verkligen tummarna för att detta går vägen. Jag har nämligen länge haft en tanke på att 10-15 Argenteor i ett stort kar hade varit riktigt fint att titta på. Vem vet, kanske tillsammans med vit/röda midas eller deppi (hanarna är 20 cm nu, verkar växa fortfarande).
Hur tog föräldrarna det efter att alla yngel har försvunnit?
Inga problem alls ang paret de är väldigt lugna fina mot varandra stor skillnad mot innan då hanen var ganska tuff.S åg något annat åxo det lekte typ med hornsäven(växten) satte full fart sen tråklade de sig igenom lite lustigt se hehe... Tuborna börjar bli fina igen nu blev av med umbiee paret nu förändrar nog förutsättningarna för många i karet nu tror jag iaf...
funderar åxo på en annan sak ang argentorna tror att föra vatten bytet var säkert 6v sen ändå leker dom rutorna var skitiga hela karet såg för jäkligt ut då trivs dom och leker hehe.. eller hur ska man tyda det bara en slump?
funderar åxo på en annan sak ang argentorna tror att föra vatten bytet var säkert 6v sen ändå leker dom rutorna var skitiga hela karet såg för jäkligt ut då trivs dom och leker hehe.. eller hur ska man tyda det bara en slump?
tja, vem vet. Det är kanske så att i naturen så är det sämst vattenförhållanden INNAN regnen kommer. När regnen sen kommer så innebär det en nystart för livet, mer mat för de små ynglena som kläcks.
Bara en teori, känner mig lite filosofisk nu när jag precis har ätit.....
Kommentar