If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kan hålla med om det. Vad jag förstått så är dessa tilapia odlingar ofta lite problematiska iom att de offrar hela sjöar för odlingarna och dessa övergöds ordentligt. Lite osäker är jag dock på detta.
Annars är ju tilapia en rätt ok fisk (smakmässigt) man ofta får på luncherna nu för tiden.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Tilapia som dör? Finns inte en tåligare fisk. Undrar inte om vulcanen utlöste gas i vattnet?
Tilapia fastnar ofta i grunda dammar har under eb på Hawaii där temp går up rejält och sedan stormar kallt vatten tillbaka under flood. Dom dör tamefan inte av hög temp.
Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.
Var inne och kollade världsvädret. Vet nu inte temperaturförhållandena när tilapierna dog, men under de kommande dagarna visar prognosen på smhi.se att det kommer bli som kyligast i Manila på onsdag natt, - då temperaturen sjunker till "kyliga" 25 celsius. Vet nu inte heller var i Filippinerna fiskodlingen låg, men det verkar otroligt att de frös ihjäl någonstans i det landet? Så jag tror också mer på vulkanisk aktivitet...
Mvh Niklas
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
Kommentar