Vill vi ha Ciklidbladet som pdf?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Ursprungligen postat av tege
    NCS, planekonomi. Nu blev det väl bra krångligt, åtminstonde för mig.

Vad menade jag då: För att slippa få 300.000 olika ideer via en forumstråd om hur hemsidan bör vara.

Då tycker jag att det är mer proffsigt att:

Tillsätt ett fåtal personer en eller fler från styrelse med några som använder sajten mycket, låt den lilla gruppen rita skissa upp riktlinjer om innehåll och utseende på sidan. När dom är klar så får jobbet gå vidare till våra mer kunniga inom programmering som kan få jobba ostört tills dom är klar, eller har 2-3 förslag att komma med. Sen kan dom två grupperna testa sig fram lite tills det är dax för frisläppning av det hela.

Givetvis är det bra med en öppen diskussion under tiden också men jag tror på små arbetsgrupper som gör delar av saker för att i slutändan sättas ihop till en fungerande enhet, typ hemsidor.
    Då vill jag föreslå att lägga ut så små funktioner som möjligt stegvis så att alla har en chans att kommentera det faktiska och styra framtiden. Om för stora steg tas är det jobbigare att ändra. Mycket reklam för varje steg är bra.

Sedan tycker jag det kan vara ide att låsa vissa nya funktioner för medlemmar endast
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• endymion

Jag har missat att svara i denna tråd. Jag gick igenom samtliga forumsanvändare för att få tag på mailadresser till användare, så då kom jag fram till att 1/3 av medlemmarna har en användare på forumet. Självklart har jag med all säkerhet missat några men det finns också rätt många som har en användare men inte är aktiva på forumet. Så jag skulle säga att 1/3 är väldigt nära sanningen.

Kommentar

Arbetssätt...