Ännu mera bilder
Mitt lilla 720 projekt
Kollaps
X
-
-
-
Riktigt fina bilder man kan dra slutsatsen att de borde se riktigt bra ut tillsammans live.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag gillar den galna katten
Men ffa så gillar jag rödmunnarna och vinkeltetran, kul med nått som inte är kardinal/neon
Hade själv valt nån av rödmunnen eller vinkeltetran om jag hade haft ett SA kar.Kommentar
-
-
Riktigt coolt med så mycket fisk. 25 st L260, känner du någon odlare eller har du en fet plånbok..=) Det är en riktigt snygg mal i vilket fall. En ide vore att kombinera L200 och L128, fina fiskar båda två.Kommentar
-
Hur många bågfenshanar har du? Det påstås ofta att man inte kan ha mer än en oavsett akvariestorlek, men ett gäng är ju en annan sak än två...Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Självklart kan man ha så många när det rör sig om den typen av fisk, jag har bara inte hört någon säga "jag har 650 fiskar i mitt akvarium" tidigare.
Fina bilder dessutom!
//KajKommentar
-
På akvarieaffären här i stan har de 3 hanar och 1 hona i ett 60 liters och de slåss inte där. Men jag misstänker att det är som vanligt mätta fiskar bryr sig inte om att slåss om revir om de inte ska leka.Kommentar
-
Kattsäkringen har jag gjort med silikon och använt mig av spackeltrycksteknik. Dvs att man lägger en tejp med olja eller tvål på, på de delar som man inte vill ska fastna i silikonet.Kommentar
-
Utseendemässigt var tanken att jag ska ha en öppen plätt i mitten och en större växtkoloni på ena sidan och en mindre på andra sidan. Så vi får hoppas att rosettan börjar skicka sticklingar och blommor igen som den gjorde i det akvariet den stog i innan. Så det blir lite mera grönt och rött. Mittenpartiet har även mindre ljus så att växterna inte ska dras dit.
Om någon undrar flyttades madagaskarcikliderna över till lokalen.Kommentar
-
Bild hur det såg ut före jag startade med easycarbo. Men det ända som hände med easycarbo var att den ökade tillväxten ger någon brist. Jag tror det är järnbrist men är inte säker, det är det nyaste bladen som bara blir gulvita och inte gröna. Någon som vet? Jag har hällt i järngödning men jag tycker inte det gör någon skillnad.Kommentar
-
Den enda näringslösningen som jag sett ge effekt hos mig är PMDD och kör jag med PMDD så ger easy carbo grönare och vackrare blad samt klarare vatten, upplever jag.
Billigt och bra.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tror det är typ 12 hanar och 11 honor, hanarna står ibland och spänner upp sig för varandra men jag har aldrig sett dem röra varandra det minsta. Främst är det de två största som cirklar och spänner sig uppepå roten som ligger inne bland växterna. Honor däremot kan göra utfall på ca 10 cm och bita efter andra fiskar. Men de ger sig snabbt och inte heller där har jag sett några skador. Ibland drar de ihop ett stim på ca 10 fiskar och simmar ut över den öppna sanden med annars håller de sig inne bland svärdsplantorna.
På akvarieaffären här i stan har de 3 hanar och 1 hona i ett 60 liters och de slåss inte där. Men jag misstänker att det är som vanligt mätta fiskar bryr sig inte om att slåss om revir om de inte ska leka.
Intressant kar Albin, måste bli en härlig syn med så många små och snygga fiskar i ett stort kar.
/JockeKommentar
-
Snyggt kar Albin.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
Kommentar