hej är det möjligt att ha 6 till 8 stycken Geophagus altifrons i ett netto 500 liter akvarium eller är det för litet.
geophagus altifrons
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
hej är det möjligt att ha 6 till 8 stycken Geophagus altifrons i ett netto 500 liter akvarium eller är det för litet.
Jordätare vill ju ha stora bottenutrymmen å eftersom de ändå är fiskar som blir upp till 30cm så skulle jag äga att om karet är 200*50*50 så ja de går men kanske 6st och om karet är 150*60*60 så är det enligt mig för lite plats...MVH
Kristofer -
karet är 150x50x75 jag tror att det blir för litet då ,kanske bäst att satsa på Biotodoma cupido som är mycket mindre.Senast redigerad av Andries; 17 May 2011, 23:06.Kommentar
-
karet är 150x50x75 jag tor att det blir för litet då ,kanske bäst att satsa på Biotodoma cupido som är mycket mindre.
75 djupt så tycker jag nog att altifronsen funkar..
Om de dock är 75 högt så hade jag satsat på 6st Biotodoma och 6-8st Redback Scalarer plus tetror, malar, växter å rötter =)MVH
KristoferKommentar
-
-
Nog kan du ha ett gäng Altifrons i ett 500 liters men det är en av de största jordätarna dessutom och tar sin plats.
De gör sig mycket bättr ei ett större akvarium. Men Det finns ju många jordätare.
Geophagus sp. "orange head tapajós" exempelvis.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Oj Creincichla har fått spatt och smackar in 2 inlägg samtidigt som jag lägger ett. Jag får skärpa mig lite...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
karet är 75 högt.jag har inte haft jordätare förut,mest skalarer och diskus nu blir det kanske dags för något annat.Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
Kommentar