Växter postorder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mohlin
    Användare
    • May 2002
    • 139

    #16
    hej leifbnilsson

    Håller med dig. Jag bor i Danmark och handlar på nätet från akvarieudstyr (och nåt som heter Calles Dyrerige som är billiga på vissa saker) men om jag skulle hitta nåt i Sverige som jag behöver så skulle jag inte tveka. Min fösta lojalitet gäller min egen plånbok. Dessutom är det så att de flesta växterna importeras från Danmark till Sverige så det kanske kan vara bättre kvalitet i Danmark? Vet intè? Däremot tror jag inte att man egentligen sparar pengar, med tanke på kursen och frakten och sånt. Men om nån vill handla från Danmark så kan jag säga att jag har alltid fått snabb service och bra kvalitet.

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

      #17
      Mohlin:

      Om du nu som du säger i första hand är lojal mot din plånbok varför väljer du inte någon av de tyska webbutikerna istället för som du nu verkar göra de danska. Ett par prisexempel Eheim 2260: Aquaristic.net 2300kr(sv) inkl frakt, akvarieudstyt.dk 3300kr(sv) exkl frakt. OSI Spirulina 200gr burk: Aquaristic.net 178kr(sv), akvarieudstyt.dk 268kr(sv)
      Leif o Mohlin:
      Enbart mellan de Nordiska länderna så har vi väl inte några speciella handelsavtal däremot har vi det i det fantastiska EU samarbetet så därför tycker jag det är relevant att isåfall inkludera även den tyska sajten som jag nämner.

      Kanske lite off topic men iaf:
      Det värsta jag sett är nog akvarielagrets (fantasi)priser: i Webbutiken Tex: 3600kr för en eheim 2260 eller 290kr för Osi flingorna. Om det nu är någon som skulle vilja beställa ett Fluval 404 filter så kostar detta på akvarielagret 1950kr???Sen så kommer ju även fraktpriserna till detta. (på hjortgatanszoo 1300kr för en Fluval 404 inkl frakt). Nej jag tycker våra svenska webbutiker ska vakna till lite både när det gäller prisnivåer(förutom Hjortgatans zoo) och som jag tidigare varit inne på en större servicekänsla när det gäller utbudet. Annars tror jag många fler börjar se sig om efter bättre alternativ. (men egentligen så får dom svenska nätbutikerna helt enkelt skylla sig själva även om jag tycker det är lite trist.)


      Hälsningar-Stefan L.
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • Mohlin
        Användare
        • May 2002
        • 139

        #18
        Tack för tipset Stelin! Givetvis ska jag in o titta på de tyska webbutikerna, hoppas bara att de har engelska versioner...Min akvarietyska är näst intill obefintlig!

        Mvh Eva

        Kommentar

        • Stelin
          Användare
          • December 2002
          • 1339

          #19
          Mohlin:
          citat: Tack för tipset Stelin! Givetvis ska jag in o titta på de tyska webbutikerna
          Hmm, det var ju inte detta jag var ute efter, utan att du som "dansk" enbart verkade handla från de danska Webbutikerna och därigenom egentligen låg på samma linje som mig själv.

          Hälsningar-Stefan L.
          //Stefan Lindstedt

          Kommentar

          • Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

            #20
            citat:
            Tack för tipset Stelin! Givetvis ska jag in o titta på de tyska webbutikerna, hoppas bara att de har engelska versioner...Min akvarietyska är näst intill obefintlig!
            Det är oftast inte problemet - problemet är att de har oerhört litet utbud, och det verkar bara vara Eheim och Tetra som är billiga. Fluval, t.ex., är svåra att hitta, och när man hittar dem kostar de lika mycket eller mer än i Sverige.



            Kommentar

            • Mohlin
              Användare
              • May 2002
              • 139

              #21
              Hej Stelin

              Det var ett "medvetet missförstånd" från min sida. Vad jag menade var att visst handlar jag av danska handlare (har just skickat iväg en order på 1200:-), mest för att det är bekvämt och för att jag vet vad för kvalitet det är på sakerna, men om jag kommer förbi något prisvärt i Sverie eller Tyskland eller vad det nu är så inte f-n överväger jag detta särskilt länge med hänsyn till vad "mina" danska leverantörer skulle tycka. Det är ju som att inte köpa en flaska whisky på utlandsresan, bara för att man vill vara trogen Bolaget...

              Kommentar

              • Stelin
                Användare
                • December 2002
                • 1339

                #22
                Mohlin:
                Jag bryr mig inte heller om vad de svenska leverantörerna tycker.
                Men jag handlar helst i Sverige och med samma argument du har för att handla i Danmark.
                Men hur tror du att det blir med tex de svenska Nätbutikernas framtid om fler o fler börjar handla i tex Tyskland, jo dom kommer att lägga ner.
                Och detta påverkar ju i förlängningen mig själv eftersom jag då inte får möjlighet att handla som du säger bekvämt och med kvalite.

                Liknelsen med bolaget var ju enbart korkat så det orkar jag inte ens kommentera.


                Hälsningar-Stefan L.
                //Stefan Lindstedt

                Kommentar

                Arbetssätt...