Fast om det nu är vädret vi skall gå efter var Ciklidstämman skall äga rum så skulle jag nog i så fall föredra något ställe där det är bra mycket varmare än här i Sverige
"Ciklidstämma" i Göteborg 2012
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag skulle vilja ha en paneldebatt med frågor från publiken med några representater för utrustningstillverkare, pumpar,doppvärmare, foder etc .
Tänbara frågor. Varför har sugkopparna så kort livslängd, Vilken målgrupp
(fiskar, antal storlek) är filter ämmnade för ? ( vi alla här tycker ju att alla köpesfilter i stort har för små filterbehållare).
Vore kul att få lite bakgrund till sortimentet i akvarieaffären....Kommentar
-
Bra ide Håkan!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag skulle vilja ha en paneldebatt med frågor från publiken med några representater för utrustningstillverkare, pumpar,doppvärmare, foder etc .
Tänbara frågor. Varför har sugkopparna så kort livslängd, Vilken målgrupp
(fiskar, antal storlek) är filter ämmnade för ? ( vi alla här tycker ju att alla köpesfilter i stort har för små filterbehållare).
Vore kul att få lite bakgrund till sortimentet i akvarieaffären....
Kan dock själv svara lite på din fråga:
Konsumneten styr och konsumenten efterfrågar billigt framför kvalitet.
Det finns filter med stora filterbehållare, det finns sugproppar som håller i flera år - men de kostar mer och efterfrågas därför mindre.Kommentar
-
Fler förslag. Jag skulle gärna lyssna på en geolog som presenterade lämpliga stenar,grus,sand för akvarium från Sverige(Norden) med fyndorter. Antar att någon har samlat på sig det mesta som finns. Det vore riktigt kul....
De flesta akvarister är väl lite intresserade av stenar.Kommentar
-
Visst, visst... Men jag tackar Svenska fotbollsförbundet för att Blåvitt fick möta FF i femte omgången så att de kunde börja vinna lite. Det krävdes tydligen det för de första tre pinnarna i år. Det hade varit värre om den matchen hade kommit i omgång 15.....
Nu lovar jag att jag ska sluta med fotbollssnacket i den här tråden. Jag kunde inte riktigt låta bli...
/JockeKommentar
-
För att skriva något som har med tråden att göra för omväxlings skull. Jag är intresserad av något som har med CA-ciklider/CA-biotoper att göra. Kanske ett föredrag om ciklider och levandefödare. Jag har för mig att ciklidstämman som var nyss bjöd på lite åt det hållet, men man kan aldrig få för mycket av CA
/JockeKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Fler förslag. Jag skulle gärna lyssna på en geolog som presenterade lämpliga stenar,grus,sand för akvarium från Sverige(Norden) med fyndorter. Antar att någon har samlat på sig det mesta som finns. Det vore riktigt kul....
De flesta akvarister är väl lite intresserade av stenar.
Började med att vi satt i styrelsen och spånade på föredragshållare. Tja, sa jag mest på skämt, jag berätta om stensorterna i engelsk sjösten. Det vill jag gärna veta mer om, sa Gabbi, och på den vägen är det.Kommentar
Kommentar