Malawi bilder
Kollaps
X
-
-
Sjukt fin bild!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
Kommentar
-
"In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
-Heroditus
Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718Kommentar
-
Toppemfoton allihopa. Mycket stiliga firrar dessutom.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
P.Phenocilus sp."Tanzania"
Hej!
Här kommer mitt Malawibidrag ("Malawi utom Mbuna")...
Jag har som jag nämnde i "Tanganyika utom Tropheus"-tråden kört rätt renodlat Malawi ett par år men är på väg att fasa ut mot tanganyika sannolikt.
Dock... har jag väldigt svårt att släppa just P.Phenocilus sp."Tanzania"... En fantastiskt kul art, extremt intresserad av allt som rör upp sand... inklusive när man flyttar stenar eller rensar akvariet då de flesta andra flyr hals över huvud. Tydligen går de i naturen runt arter som F.Rostatus (som jag hade tidigare och beteendet fanns även i mitt akvarium) och är med när de gräver upp sand för att se om något ätbart dyker upp.
I stort sett en lugn typ men har regelbundet styrkedemonstrationer hanarna emellan som den på bilden då de passerar nära inpå varandra frenetiskt paddlande vatten på varandra med stjärtfenan, och om styrkenivån inte är utredd efter det så går det över till munfight.
Alfahannen på bilden mördade en tidig rival genom att munfightas till den grad att moståndaren flög ur burken och slog sig så illa mot golvet att den fick avlivas (kunde längre inte simma då något ben förmodligen brutits av inuti). Dock mycket lugn mot de flesta andra medinvånare, kommer f.ö bra överens med Mbunas (P.Elongatus sp.Ruarwe samt P.Saulosi).
Ber om ursäkt för dåligt rengjord ruta på halvkarsbilden :-)
Kommentar
-
-
"In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
-Heroditus
Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718Kommentar
-
-
Kommentar
-
Det där ser väl trevligt ut!.Sen om det är kul är en annan sak. Känner igen det. Sprakande färgexplosioner är nice ett tag, sen brukar jag gå tillbaka till substratruvares lite mer roliga beteenden. Eller köra flera burkar med olika biotoper.Kommentar
-
Kommentar
-
vad heter dom där skönheterna!Kommentar
Kommentar