Riktigt fina.
Malawi bilder
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Kul att se så mycket fina fiskar Copadichromis geertsi , Copadichromis sp. "virginalis gold" , Copadichromis sp. "fire-crest mloto" Otopharynx decorus , Placidochromis phenochilus , Lethrinops albus och någon mer jag inte minns namnet på. Här är några av firrarna:Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tack Erik. Gillar svarta fiskar så jag tycker själv den läcker ska ta ett par bilder till på flera individer då hela gruppen är väldig svarta inklusive honorna. Vet ej fångstplatsen på dom men de är svartare än vad jag har sett någon annan acei vara. Och deras avkomma blir lika svarta redan vid 2 cm är de helt svarta förutom de vita fenorna.Kommentar
-
Tack Erik. Gillar svarta fiskar så jag tycker själv den läcker ska ta ett par bilder till på flera individer då hela gruppen är väldig svarta inklusive honorna. Vet ej fångstplatsen på dom men de är svartare än vad jag har sett någon annan acei vara. Och deras avkomma blir lika svarta redan vid 2 cm är de helt svarta förutom de vita fenorna.
Får dom fram dom blåa banden på sidorna eller är dom alltid kolsvarta? Riktigt snyggt att läpparna är blå. Skulle gärna köpt ett gäng av dig om du bott närmare!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Vid lek kan man se de blå banden men då är de blå metallic färgade samt att läpparna och fenorna blir silver vita. Men som sagt dom är väldigt svarta.Kommentar
-
Riktigt fina trakorio tycker verkligen om utseendet på både hanar och honor har aldrig sett dom tidigare.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Bilder från i kväll.
Först ut Metriclima zebra slim Higgareef normal färgad hane och ob hona med tugg.
Sen en favorit malwi som börja vissa sin potential Metriaclima zebra maisoni Reef c.a 4cm nu
Och sen en till som börja färga ut Metriaclima sp. "zebra chilumba" Luwino den också runt 4 cm.Kommentar
-
Kommentar