Då kan det nog mycket väl vara Mbenji.
Malawi bilder
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Nu så
namnet är Protomelas virgatus Mbenje (med e på slutet)
Hittar den på ASI lista över VF fisk
och Aquarium Stockholm
m flKommentar
-
Mbenje kan ju vara en felstavning för MbenjiKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag blir inte riktigt klok på om det finns två stycken öar en Mbenji och en
Mbenje eller om man stavar Mbenji på två sätt.Kollar man google maps
verkar Mbenje vara en mindre ö bredvid Mbenji. Där finns Malawi med båda
varianterna i namnet.Kommentar
-
Kommentar
-
Ursäkta dom skitiga rutorna men jag har varit lite lat så här i jultider.
Men här är lite bilder på Cynotilapia afra (Jalo reef)Kommentar
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Ja men vilken Aulonocara?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Toppen vi saknar 2 bilder på hanar och en bild på en hona samt yngel av den arten!! Hehe! Jag snor två hanar och har du bild på hona tar jag gärna den med. Det blir poäng i tävlingen !
///David
-
-
Enormt snygga hanar i alla fall, vilket djup i färgen!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
Kommentar