Malawi bilder
Kollaps
X
-
-
några bilder tagna i dag.
Först ett inköp från i går Pseudotropheus sp. "acei" dock vet jag inte fångstplatsen. Så om någon vet så är jag tacksam för hjälp. Var inne på ngara men dom ser ut att vara mycket mer blåa än vad mina är som nästan är helt svarta. Bilden är inte den bästa men fisken ville ju inte stå stilla
Labeotropheus trewavasae på krigsstigen.
Fire fish
Pseudotropheus williamsi
Kommentar
-
Några malawibilder, hade med mig fel objektiv för dagen fick stå lite från sidan så det kanske ser lustigt ut, sen lite skitiga rutor dock så är det ju bilderMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
-
taget med iphone 3gs med 3 mgpx kamera, därför det inte är super kvallite, inte redigerad utan direkt från mobilen Pseudotropheus demasoniSenast redigerad av Gäst; 04 March 2012, 18:33.Kommentar
-
Är det plastväxter du har i karet?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
-
Kommentar
-
jaa 5 eller 6, den ena heter något annat konstigt före demasoni
5-band : Pseudotropheus demasoni (vanliga sorten vad jag förstått)
6-band : Mozambique demasoni
vet inte hur det kommer sig men tog namnet från en gammal tråd här på ciklid.se där detta med 5 eller 6 band diskuteradesSenast redigerad av Gäst; 04 March 2012, 18:30.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Den gamla Pseudotropheus demasoni finns i två varianter, den ena kommer från Pombo Rocks och den andra från Ndumbi Point, bägge i Tanzania. De ska ha lika många band, 5 st (4 under ryggfenan). Pombo-demasonin ser "tuffare" ut, lite kraftigare byggd och så, än Ndumbivarianten.
En annan art, Pseudotropheus sp. "demasoni, Mocambique", har hittats i Mocambique. Den har 6-7 band, beroende på hur man räknar (5 under ryggfenan) och det är sannolikt inte samma art som den riktiga demasonin.
(Se: http://www.ciklider.se/malawi/pseudo...zambique.shtml)Senast redigerad av Mikael W; 04 March 2012, 19:20.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Pseudotropheus demasoni , Pombo Rocks är den som är mest eftertraktad och vanligast.
Pseudotropheus demasoni , Mozambique är den andra varianten och den tycks ha ett handelsnamn enligt cichlid-forum.com som är "midnight demasoni".
Mikael var snabbare.Kommentar
-
Kommentar