Protomelas "Boadzulu" hane.
Malawi bilder
Kollaps
X
-
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Nej då "Boadzulu" är mera fångstplats det lilla jag vet Men det är P. Taeniolatus. Aulonocaran är det säkert nån annan som är hemma på Malawi mera än jag som vetSenast redigerad av JockeB; 01 February 2012, 22:37.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kallas även hinderi om jag inte är helt ute och cyklar. Bidrar även med några bilder från i kväll. Först ut Protomelas taeniolatus , Hinderi hane och sen hona med tugg. Den hane som står lägst i rang av mina tre utfärgade hanar. Därav de svarta markeringar längs sidan.
Sen far och son Aulonocara "röd rubin" den yngre har börjat vissa mer och mer färg hade dock gärna haft mer rött i han men har en del yngel till på gång
Kommentar
-
Labeotropheus trewavasae , Zimbawe Rocks
Copadichromis azureus
Aulonocara "fire fish" eller karamell fisken som frugan säger hade hon fått välja så hade jag haft varenda akvarium med dessa fiskar.
Kommentar
-
Labidochromis caeruleus
Och sen vad jag skulle säga är min favorit malawi här hema. Blir bara snyggare och snyggare dessutom är dom väldigt roliga att sitta och studera Pseudotropheus williamsi
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Riktigt fina fiskar. Glömt inte artregistertävlingen redan här har du 4-5 st bidrag. Större storlek så är det bara att köra. Samt ännu bättre om du vet könsskillnader så kan du peta in ännu fler bilder.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar