Snyggt som vanligt jjacek!
Malawi bilder
Kollaps
X
-
-
Protomelas virgatus mbenjiKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
-
Labidochromis caeruleus , Kakusa.
EK
Otroligt fina dessa fiskar. Fina foton också. Är de från fångstplatsen Kakusa med andra ord?
Vi saknar helt bilder från det området för arten i fråga:
Om du har bild på par, hane, hona, yngel vore det toppen. Flera av varje. Då kan du maila dem till:
Eller så sparar du dem till artregistertävlingen börjar i september och siktar på att vinna 6 VF diskus eller något annat pris.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Väldigt fina Golden och karet ser väldigt bra ut. Golden är mina ögon en väldigt underskattad Ciklid. Väldigt vacker om man bara får tag på bra exemplar tror tyvärr att det är för många "svenssons" som ska dra upp yngel och odlar på vilka skit fiskar som helst just av Golden. Därav ser man så många direkt fula Golden i butikerna och även hema hos folk.Kommentar
-
Väldigt fina Golden och karet ser väldigt bra ut. Golden är mina ögon en väldigt underskattad Ciklid. Väldigt vacker om man bara får tag på bra exemplar tror tyvärr att det är för många "svenssons" som ska dra upp yngel och odlar på vilka skit fiskar som helst just av Golden. Därav ser man så många direkt fula Golden i butikerna och även hema hos folk.Kommentar
-
@ Erik, tack, jag skall försöka få till en bra helkarsbild, återkommer.
@DaRe, tack, sorry, det är inte Kakusa, jag fick med efternamnet/ fångstplats när jag gjorde copy-paste på det latinska namnet när jag kopierade. Men om bilderna kvalar in på artregister sidan för Labidochromis caeruleus ändå så sa delar jag gärna med mig.
@Cronan, tack.
EKKommentar
-
Kommentar
-
-
Väldigt fina Golden och karet ser väldigt bra ut. Golden är mina ögon en väldigt underskattad Ciklid. Väldigt vacker om man bara får tag på bra exemplar tror tyvärr att det är för många "svenssons" som ska dra upp yngel och odlar på vilka skit fiskar som helst just av Golden. Därav ser man så många direkt fula Golden i butikerna och även hema hos folk.Charlotte & Anders
720 liter x 2 Malawi
375 liter x 2 Malawi
500 liter Malawi
180 liter Malawi
100 liter Guppy
140 liter x 6 yngel
64 liter x 4 yngelKommentar
-
Riktigt fina bilder Conan, tack för dessa.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kommentar