Äntligen har jag fått igång ett akvarium hemma igen.
Pga separation och en hel del annat att stå i så lade jag ner hela hobbyn ett tag.
Nu har jag hittat tid till det igen och kostat på mig själv blyga 125 Liter.
Går än sålänge endast 20 Rödmuns Tetra och fyra st Corydoras Duplicareus här.
Tanken är att skaffa två olika sorters dvärgciklider sen med.
Co2 Tuben skall gömmas bakom en bokhylla en bit bort men måste skaffa lite ny co2 slang först.
Ett annat problem att ta i tu med är en riktig reaktor då filtret verkar samla på sig en massa gas som det sedan puffar ut i en större mängd, mao det hinner inte tas upp av vattnet.
Lite info om karet.
Ljus: Hagen GLO 2x24 W Philips Aquarelle T5
Pumpar/Filter: Eheim 2213 ytterfilter som även funkar som reaktor till co2 tillförseln, Powerhead Aquaclear 30 med rör som sitter i ca 1,5 L grov svart filtermadrass.
Co2, Trycksatt co2 tillförsel som slås sönder via ytterfiltret.
Kul med en nystart i hobbyn som man saknat!!!
Pga separation och en hel del annat att stå i så lade jag ner hela hobbyn ett tag.
Nu har jag hittat tid till det igen och kostat på mig själv blyga 125 Liter.
Går än sålänge endast 20 Rödmuns Tetra och fyra st Corydoras Duplicareus här.
Tanken är att skaffa två olika sorters dvärgciklider sen med.
Co2 Tuben skall gömmas bakom en bokhylla en bit bort men måste skaffa lite ny co2 slang först.
Ett annat problem att ta i tu med är en riktig reaktor då filtret verkar samla på sig en massa gas som det sedan puffar ut i en större mängd, mao det hinner inte tas upp av vattnet.
Lite info om karet.
Ljus: Hagen GLO 2x24 W Philips Aquarelle T5
Pumpar/Filter: Eheim 2213 ytterfilter som även funkar som reaktor till co2 tillförseln, Powerhead Aquaclear 30 med rör som sitter i ca 1,5 L grov svart filtermadrass.
Co2, Trycksatt co2 tillförsel som slås sönder via ytterfiltret.
Kul med en nystart i hobbyn som man saknat!!!
Kommentar