Fiskedød av svarte mygglarver?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KjellM
    NCS Medlem
    • November 2006
    • 172

Fiskedød av svarte mygglarver?

Foret mine Malawi (Hapliser og rovisar) med levende svarte mygglarver som jeg fant ute i en dam. Dagen etter døde en stor Nimbochromis Venustus og min største Fire Red hane. Fire red svømte bare rundt og rund seg selv før den døde. Ingen andre av de 70 fiskene i karet viser noen symptomer.
    Kjøpte disse sammen med mange nye for to måneder siden og har ikke hatt dødsfall tidligere etter innkjøpet. De går i en 2000l med regelmessige store vannbytter, KH 10 og GH 3.
    Fores vanligvis med rekemiks, NLS pellets og noe fisk (sei) og reker.

Andre som har hatt problemer med levende svarte mygglarver.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Jag matar helöa somrarna med levande mygglarver jag fångar med håv. Dvs jag häller inte över vattnet i akvariet. Vet inte hur du gjorde men jag tänker att vattnet inte är det renaste så jag undviker det.

Jag har inte haft några problem alls med detta, jag matar med alla möjliga insekterockså för den delen. Gråsuggor osv...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• KjellM
      NCS Medlem
      • November 2006
      • 172

Jeg brukte også bare håv for å ta mygglarver over i karet med.
      Det kan jo tenkes at det var noe galt med vannet i selve dammen, men den ligger i skogen 800 m.o.h..
      Vurderer å prøve igjen med larver fra en annen dam.

Det kan jo tenkes at de døde av noe annet, men to plutslige dødsfall samtidigt på relativt unga fiskar virker usannsynlig.

Siden jeg har hapliser/rovisar og bor mitt i naturen, er det jo fristende å fore noe med levende for som jeg har enkel tilgang til.

Kommentar

Arbetssätt...