Starta upp ett nytt akvarium (sydamerika)
Kollaps
X
-
-
Eftersom ni har ett mjukt vatten så bör det vara lätt att sänka ph värdet med antingen löv, alkottar å lite grenar... eller så kan man lägga torv i filtret men de kan dra ner de lite väl mycket kanske.
Sen har ni ju ganska högt ph värde så de e ju frågan hur stor skillnaden blir med ovan nämnda åtgärder.. Du får helt enkelt testa å sen göra ett ph test för att få ett svar =)
MVH
KristoferKommentar
-
Fick fara och köpa lite växter idag för att det skulle bli lite grönt i karet, fan också..
Passade även på att skaffa mig 2 stycken malar av arten Megalechis thoracata, väldigt trevlig mal som gärna syns och rör på sig.
Kommer komma bättre bilder när jag känner mig mer färdig med akvariet. Ska plocka lite sten i helgen iaf och sen kommer det komma lite mer växter, rötter m.m. Kommer även lite ancistrus efter helgen.Kommentar
-
Börjar likna nåt och snygg mal helt klart. De långsträckta malarna trivs nog ännu bättre om de är 4-6stKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det ska komma fler, men tar det i omgångar.
Funderar mest på hur många ancistrus jag ska ha. (föräldrarna har egen odling)Kommentar
-
Du kan nog ha 4-5st.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Visst det ska inte vara några problem. Jag har ett 430 liters med 11st L66 malar 25st Otocinclus och en grupp siamesiska algätare som iofs inte är malar. Dessutom 10st Corydoras Delphax och 2st Corydoras panda.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Svårt att ta bilder när fisken är så liten.
Hursom så har jag försökt könsbestämma dom men har ingen som helst aning om hur jag ska göra. Börjar misstänka den nästan svarta för att vara en hane då han är nästan blå på bröstet.Kommentar
-
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Går det att göra som man gör till ancistrus och släpper ner gurka eller kokt morot?Kommentar
-
//KajKommentar
-
Jag hade 4 stycken sånna där malar i ett 720 ihop med en heldel annan fisk, dom tar för sig av maten när den kommer tro mig!Kommentar
-
Dessutom så äter de småfisk. Mina 4st går tillfälligt ihop med blackmolly och platy. Alla yngel som föds blir uppätna inom någon dag. Så jag måste flytta dom till ett eget kar snart.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
20cm det var det värsta tt de kunde bli så stora visste jag inte.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar