Stack och metade fisk med min Dotter idag. Väldigt intressant att se hur Labiatum beter sig i en sjö. Dom leker enormt nära stranden där dom gröpar ur en håla och föder upp sina små. Dessa fiskar är nästan sjalv-lysande röda. Kameran gör dom inte helt till rätta. Helt underbara! Jag postar lite kort sa ni far se hur det ser ut runt sjön ocksa.
Meta Labiatum - kanon röda
Kollaps
X
-
Meta Labiatum - kanon röda
Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Taggar: Ingen -
Lite fler bilder!Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive. -
-
Hmmm Meta Labiatum...trodde först att släktet var reviderat, tänkte inte på att man kan meta också.Otroligt fina firrar.Hur mycket utsocknes fiskar finns det på Hawaii egentligen?-------------------
MatsKommentar
-
Hur mycket fisk?....helt omöjligt att veta. Men det finns massa kul att hitta.
Zebra Cikliden är grym samt de snyggaste svärd bärararna jag sett i hela mitt liv finns har pa andra sidan ön i en liten bäck. Gröna med svart gult svärd. Bäcken är inte bredare än 2 meter.Senast redigerad av Norrland; 01 May 2011, 08:42.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Grymt fina. Stoppar du dem i ett akvarium? eller blir man kanske avtrubbad och tycker de är tråkiga då de finns så nära intill?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Nä, nog skulle det vara kul och ha dessa hemma men dom får stanna i sjön. Hadde en Cirtinellum som var knall gul. Tappade färgen efter tre månader. Samma kommer att hända med dessa rubiner.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
-
-
Hahaha, helt sjuka bilder!!! Är den färgen vildform även där den förekommer naturligt?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Den färgmorfen finns även i deras naturliga habitat i centralamerika. Supersnygga!SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
Kommentar