Skam för demokratin

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

Ursprungligen postat av LN
    Juholt har te.x inte en chans i ett val,,, satt o lyssnade på en folksamling där deltagarna tyckte att han ser otäck ut,,,o en otäcking går inte att lita på.

Där har du dagens demokrati Annmari

Är man otäck bara för att man liknar Stalin?
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

Ursprungligen postat av Mikael W
      Ja, det finns ju all världens uppfattningar. Vad kommer Du att tycka om Du en dag står åtalad för något Du inte har gjort?

Eller, för att ta det till ett principiellt plan, vore det faktiskt bättre om det i en rättegång fanns sakkunskap företrädd endast på den ena sidan (åklagaren)?
      Det jag för min del tycker är mest obehagligt att du kanske kan stå och vingla lite i en krogkö och så får en par rötägg ur polisen för sig att slita ner dig på marken och trampa på dig. Lungorna kollapsar och du kvävs. När det är lagom försent dumpar de av dig på akuten. När du kommer dit är du inte riktigt död. Men den dör du på sjukhuset. Sen tar den fina kollegiala andan i poliskåren vid och övertalar åklagaren att du var en klen person som antagligen satte nåt i halsen. Sjukhuset anmäler det inte för de att det inte ska hamna i statistiken att du dog efter du kommit till sjukhuset. Så läggs den saken ner... till Expressen eller uppdrag granskning snubblar över storyn. Liv och rabalder, alla tycker det är hemskt, men bevisningen är nu gammal och suddig så det är och och förblir nerlagt. Sånt tycker jag rubbar förtroendet för rättsväsendet och demokratin.

Kommentar

• Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

Snarare bör man diskutera den demokratiska kvaliteten. Ta ett sånt fall som Thomas Quick där man har lyckats med konststycket att fälla en person för åtta mord utan någon som helst teknisk bevisning. Sådant godtycke är en omedelbar fara för demokratin. Det är bl.a. där man ska lägga in resurserna för att förbättra demokratin.

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Ursprungligen postat av Olorin
          Är man otäck bara för att man liknar Stalin?
          Jepp men inte är han lik Stalin utan Magnum
          Men mest liknar han en valross o valrossar är inte att lita på för det har ja läst o då måste det vara sant.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

Ursprungligen postat av anli
            Ge ett exempel på ett land där demokratin lever och frodas. Måste väl finnas någon positiv förebild i allt elände.
            Det skulle iså fall vara Nya Zeeland. Där verkar det fortfarande vara någorlunda demokrati.
            D.v.s att man röstar på vad folk säger och inte hur man ser ut.

Kommentar

• LN
              Användare
              • December 2004
              • 4744

Ursprungligen postat av Lundensis
              Han kanske har Jan Myrdal som idol.
              Jepp kanske det om det nu inte är Hasse o Tage.

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Juholt har te.x inte en chans i ett val,,, satt o lyssnade på en folksamling där deltagarna tyckte att han ser otäck ut,,,o en otäcking går inte att lita på.

Där har du dagens demokrati Annmari
                Han ser ut som en skum bilhandlare... oavsett vad han säger skulle jag ha svårt o lita på han.
                http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1554

Jepp men inte är han lik Stalin utan Magnum
                  Men mest liknar han en valross o valrossar är inte att lita på för det har ja läst o då måste det vara sant.
                  Jag har sett på TV att man kan lita på att valrossar alltid är farliga. Så de är visst pålitliga

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Skum bilhandlare, hmm, ligger nåt i det. Hehe. Nåja låt inte det hindra dig från att rösta som du vill...
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Jag har sett på TV att man kan lita på att valrossar alltid är farliga. Så de är visst pålitliga
                      Finns ett dilemma med detta. Om den är farligt så måste något oberäkneligt finnas hos djuret. Annars hade det inte varit farligt. Då blir det lite skummt att säga brukar vara farligt. Brukar det vara oberäkneligt? Är det inte samma sak som obreäkneligt från början, eller kan man veta när de är oberäkneliga
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

Ursprungligen postat av annmari
                        Hej!
                        Ja jag var med tillfälligt och fick ut min bästa vän Maria därifrån du har träffat henne på lagret kan säga att dom var rejält hjärntvättade / Ann-Mari PS LN jag tycker Juholt liknar stalin
                        Hur länge var tillfälligt ........
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

Det jag för min del tycker är mest obehagligt att du kanske kan stå och vingla lite i en krogkö och så får en par rötägg ur polisen för sig att slita ner dig på marken och trampa på dig. Lungorna kollapsar och du kvävs. När det är lagom försent dumpar de av dig på akuten. När du kommer dit är du inte riktigt död. Men den dör du på sjukhuset. Sen tar den fina kollegiala andan i poliskåren vid och övertalar åklagaren att du var en klen person som antagligen satte nåt i halsen. Sjukhuset anmäler det inte för de att det inte ska hamna i statistiken att du dog efter du kommit till sjukhuset. Så läggs den saken ner... till Expressen eller uppdrag granskning snubblar över storyn. Liv och rabalder, alla tycker det är hemskt, men bevisningen är nu gammal och suddig så det är och och förblir nerlagt. Sånt tycker jag rubbar förtroendet för rättsväsendet och demokratin.

Visst är det orättvist
                          men hur tänkte du förändra orättvisor, då det kommer ca 1000 nya per timme ..........
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Kajjjan
                            NCS Medlem
                            • June 2008
                            • 1882

Att tro att man gör något kraftfullt för demokratin om man avskaffar kungahuset är att tro att det hjälper att sparka på katten om grannens radio är på för högt - dvs totalt fel måltavla.
                            Det finns massor av byggnader som representerar odemokratiska institutioner och med samma logik borde man jämna dessa med marken.
                            Och att tro att vi har demokrati - med eller utan kungahuset - är ju oerhört naivt. Är man så blåögd att man tror att det är våra folkvalda allena som ställer och styr, ja då har man en bit kvar innan man kan säga att ögonen är öppna.
                            Och, för tusan!, sluta sparka på katten!
                            //Kaj

Kommentar

• LN
                              Användare
                              • December 2004
                              • 4744

Svenska Akademien borde ryckas upp med fötterna,,, förlåt rötterna (snacka om att växa fast)

Kommentar

• LN
                                Användare
                                • December 2004
                                • 4744

Ursprungligen postat av DaRe
                                Finns ett dilemma med detta. Om den är farligt så måste något oberäkneligt finnas hos djuret. Annars hade det inte varit farligt. Då blir det lite skummt att säga brukar vara farligt. Brukar det vara oberäkneligt? Är det inte samma sak som obreäkneligt från början, eller kan man veta när de är oberäkneliga
                                Jag tror att du är ute efter ordet notorisk. O att vara lömskt notorisk är ju en exakt beskrivning av en politiker.

Det gick ju att vinna ett val på ett uttalande på hallenska "en gröed gröen röera". Det som var kul med det uttalandet var att Calle Bild inte är från Halland, så att även väljarna är att betrakta som notoriska

Kommentar

Arbetssätt...