Skam för demokratin
Kollaps
X
-
-
Ja, det finns ju all världens uppfattningar. Vad kommer Du att tycka om Du en dag står åtalad för något Du inte har gjort?
Eller, för att ta det till ett principiellt plan, vore det faktiskt bättre om det i en rättegång fanns sakkunskap företrädd endast på den ena sidan (åklagaren)?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Snarare bör man diskutera den demokratiska kvaliteten. Ta ett sånt fall som Thomas Quick där man har lyckats med konststycket att fälla en person för åtta mord utan någon som helst teknisk bevisning. Sådant godtycke är en omedelbar fara för demokratin. Det är bl.a. där man ska lägga in resurserna för att förbättra demokratin.Kommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Kommentar
-
Han ser ut som en skum bilhandlare... oavsett vad han säger skulle jag ha svårt o lita på han.Kommentar
-
Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Skum bilhandlare, hmm, ligger nåt i det. Hehe. Nåja låt inte det hindra dig från att rösta som du vill...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Finns ett dilemma med detta. Om den är farligt så måste något oberäkneligt finnas hos djuret. Annars hade det inte varit farligt. Då blir det lite skummt att säga brukar vara farligt. Brukar det vara oberäkneligt? Är det inte samma sak som obreäkneligt från början, eller kan man veta när de är oberäkneligaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Det jag för min del tycker är mest obehagligt att du kanske kan stå och vingla lite i en krogkö och så får en par rötägg ur polisen för sig att slita ner dig på marken och trampa på dig. Lungorna kollapsar och du kvävs. När det är lagom försent dumpar de av dig på akuten. När du kommer dit är du inte riktigt död. Men den dör du på sjukhuset. Sen tar den fina kollegiala andan i poliskåren vid och övertalar åklagaren att du var en klen person som antagligen satte nåt i halsen. Sjukhuset anmäler det inte för de att det inte ska hamna i statistiken att du dog efter du kommit till sjukhuset. Så läggs den saken ner... till Expressen eller uppdrag granskning snubblar över storyn. Liv och rabalder, alla tycker det är hemskt, men bevisningen är nu gammal och suddig så det är och och förblir nerlagt. Sånt tycker jag rubbar förtroendet för rättsväsendet och demokratin.
Visst är det orättvist
men hur tänkte du förändra orättvisor, då det kommer ca 1000 nya per timme ..........jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Att tro att man gör något kraftfullt för demokratin om man avskaffar kungahuset är att tro att det hjälper att sparka på katten om grannens radio är på för högt - dvs totalt fel måltavla.
Det finns massor av byggnader som representerar odemokratiska institutioner och med samma logik borde man jämna dessa med marken.
Och att tro att vi har demokrati - med eller utan kungahuset - är ju oerhört naivt. Är man så blåögd att man tror att det är våra folkvalda allena som ställer och styr, ja då har man en bit kvar innan man kan säga att ögonen är öppna.
Och, för tusan!, sluta sparka på katten!
//KajKommentar
-
Svenska Akademien borde ryckas upp med fötterna,,, förlåt rötterna (snacka om att växa fast)Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Finns ett dilemma med detta. Om den är farligt så måste något oberäkneligt finnas hos djuret. Annars hade det inte varit farligt. Då blir det lite skummt att säga brukar vara farligt. Brukar det vara oberäkneligt? Är det inte samma sak som obreäkneligt från början, eller kan man veta när de är oberäkneliga
Det gick ju att vinna ett val på ett uttalande på hallenska "en gröed gröen röera". Det som var kul med det uttalandet var att Calle Bild inte är från Halland, så att även väljarna är att betrakta som notoriskaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Kommentar