Skam för demokratin

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

Haha det där med Kineser o ryssar gillade ja Kjell
    Helt rätt uppfattat det är ju det som är myntets baksida när företag outsorsar.
    Finansiärer från fjärran länder ställer sig frågan, finns det mer i lilleputtlandet som är till reapris
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Ursprungligen postat av LN
      Haha det där med Kineser o ryssar gillade ja Kjell
      Helt rätt uppfattat det är ju det som är myntets baksida när företag outsorsar.
      Finansiärer från fjärran länder ställer sig frågan, finns det mer i lilleputtlandet som är till reapris
      Vad är det för fel att köpa något som kommer att gå i konkurs ????????????????????
      det är nya tider nu

vad köper du själv utomlands ????????????? billig bostad i Thailand kanske
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Kajjjan
        NCS Medlem
        • June 2008
        • 1882

Det är härligt med demokrati för det ger mig en känsla av att jag är med och bestämmer. Bl a har jag varit med och bestämt att vi ska betala en hiskelig massa pengar - kanske t o m mer än vad kungahuset kostar? - till en europeisk elit...förlåt, demokratisk grupp i Bryssel som, säkert efter hårda demokratiska debatter, kommit fram till att: "From 1st January 2011, the cut width of pipe tobacco will increase to a minimum of 1,5 mm under EU legislation", vilket tyvärr PatrikMalmö inte uppskattade i en annan tråd. Och andra nödvändiga bestämmelser - som t ex att strypa all försäljning av naturmediciner och vitaminer. För vem fan behöver det? Ja, det är härligt med demokrati! Kungahuset, däremot, är naturligtvis odemokratiskt och väldans dyrt och allt sånt dåligt. Skulle faktiskt föredra något demokratiskt vänstersystem som man har på...ja, jag kommer inte på något just nu i brådrasket...men där man slipper såna envåldshärskare som våran knug.
        Hade vi bara blivit av med knugahuset hade vi ju haft en perfekt demokratisk värld.
        Ja, det gäller att fokusera på rätt saker!
        Lösningen på outsorcing är ju naturligtvis att staten tar över ägandet av alla företag. Entreprenör- och företagarandan skulle samtidigt blomstra som aldrig förr - ja, jag menar ju naturligtvis att de statliga företagsadministratörerna skulle ju skapa massor av nya jobb.
        På så sätt skulle vi få total demokrati! Hallelulja!

Kommentar

• LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Vad är det för fel att köpa något som kommer att gå i konkurs ????????????????????
          det är nya tider nu

vad köper du själv utomlands ????????????? billig bostad i Thailand kanske
          ++Jupp helt rätt, det är nya tider nu, ensam är stark, stycka upp dela ut så att den starke lättare kan ta för sig av gobitarna. O o den svage ser vi till att ha en kommentar klar om en mic kommer i ansiktet,,,,,o den magiska kommentaren är

Ja ja är inte insatt i det enskilda fallet så att det kan jag inte uttala mig om.

++Nop ja skulle under inga omständigheter äga något i en militärdiktatur som t.e.x Thailand.
          Har dock rest en hel del i b.l.a Thailand o stämningen som råder i landet är väldigt lockande. Trevliga människor som inte har en religion som har Tio budord där att man skall hålla sig på mattan
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Lars Andersson
            NCS Medlem
            • October 2002
            • 601

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Och vad menar du med "vänsterkriminell". Bara för att alla på din högerkant är kriminella så behöver du ju inte döma vänstersidan bara för det

Nåväl nu är jag varken höger- eller vänsterkriminell utan mest bara vänster och jag håller helt med dig om att man inte kan kalla sig demokrat om man är för monarki.
            Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om detta eftersom det delvis blev ett personligt angrepp. Jag undviker att gå i svaromål kring det rent personliga utan försöker förklara begreppet "vänsterkriminell".

Jag använder begreppet "vänsterkriminell" ganska regelbundet för att skapa opinion mot den kriminella vänsterna som är mångdubbelt fler (uppskattningsvis femtio till hundra gånger fler) och mångdubbelt farligare är den pöbelhop som vi kan kalla högerkriminella (fascist och nazi relaterade grupperingar) och som jag anser är en grupp relativt harmlösa gaphalsar (nazipojkarna alltså) som mer är ute för att visa sig (exhibitionistiskt) än att åstadkomma något politiskt. Angående de olika sidornas farlighet delar jag denna uppfattning med de poliser jag känner. Poliserna anser även att de "vegankriminella" och framför allt de "djurrättskriminella" är ett stort hot mot demokratin.

Kom nu inte med Sverigedemokratera. De som röstar på dem är missnöjesröstare i allmänhet och knappast några antidemokrater. Och att det i en stat med en lägsta skatt på arbete med 53% och ett genomsnittligt uttag som kanske ligger uppåt 65% och som för de högst beskattade ligger på minst 71% och med moms och indirekta skatter ligger runt 77% skulle generera missnöjesväljare är väl inte så konstigt. Skit, nu glömde jag jobbskatteavdraget. Jag ni får trösta er med att siffrorna är beräknade utan det komplicerade jobbskatteavdraget och att vi med jobbskatteavdraget har fått en lägre skatt med borgarna med ca 5%. Alla siffror är beräknade av mig utifrån min erfarenhet och kunsap om det svenska skattesystemet.

Begreppet vänsterkriminell hade väl inte någon riktig bärighet i just detta inlägg utan begreppet var bara till för att skapa den opinion som jag vill åstadkomma kring den livsfarliga och ganska dolda (skickligt av dem) ickedemokratiska vänstergrupperna.
            I viss mån uppfylldes min vilja.

Det var en kort förklaring på min tolkning av vänsterkriminell.

Angående min politiska hemvist lämna jag den därhän.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• Lars Andersson
              NCS Medlem
              • October 2002
              • 601

Ursprungligen postat av cichlids4fun
              den summa kan ju bara inte stämma 14kr*9milj=126milj.........det är väl enbart hans fickpenar (apanaget) sen tillkommer väl driften och alla resor säkerhet (militärer +polis+säpos livvakter) tror man lätt kan 10dubbla den summan
              Bara de riktiga kostnaderna för kungahusets nyttjande av regeringsflygplanet (Sverige har i alla fall smakfullheten att låta kungahuset dela flygplan, det är flera, med statschefen och regeringen) uppgår till en stor del av detta belopp. Jag tror dock inte att diskussionen om kungahuset skall grundas på ekonomiska faktorer utan på demokratiska värden och principer.

Parantes: Ni skulle bara veta vad kostnaden blev för att Bosse Ringholm en gång i tiden ville stanna kvar och se en fotbollsmatch (jag tror det var i Portugal) medan andra ledamöter ville hem från. Den officiella kostnaden blev några hundratusen. Den verkliga kostnaden var ett antal miljoner. Jag har förträngt detaljerna kring detta eftersom det inte var offentliga uppgifter, men jag tror att jag kommer ihåg rätt.

Kommentar

• Lars Andersson
                NCS Medlem
                • October 2002
                • 601

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                den summa kan ju bara inte stämma 14kr*9milj=126milj.........det är väl enbart hans fickpenar (apanaget) sen tillkommer väl driften och alla resor säkerhet (militärer +polis+säpos livvakter) tror man lätt kan 10dubbla den summan
                Jag tror att Din uppskattning är väl hög men att det kostar flera gånger mer är för mig en sanning. Kostnaderna för det du räknar upp är dolda liksom många andra kostnader. Engångsanslaget (brölloppet) är inte heller medräknat.

Som jag sagt är det inte penganra som är det viktiga.

Kommentar

• Lars Andersson
                  NCS Medlem
                  • October 2002
                  • 601

Ursprungligen postat av LN
                  För en löjligt billig peng knallar kungahuset runt om i Världen och gör kanonreklam för vårt pyttelilla land. Sen att Kungahuset, Nobel, Ingvar Kamprad har ett suspekt förflutet har inget med vår demokrati att göra.

För att tala ren svenska det är en win win situation
                  Tråkigt att insikten är så låg. För den som tänkt är det en pinsam situation att låta sitt land representeras av en medlem av ett arvskungadöme.

Kommentar

• daniel_i_malmö
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1338

Ursprungligen postat av Lars Andersson
                    Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om detta eftersom det delvis blev ett personligt angrepp. Jag undviker att gå i svaromål kring det rent personliga utan försöker förklara begreppet "vänsterkriminell".

Jag använder begreppet "vänsterkriminell" ganska regelbundet för att skapa opinion mot den kriminella vänsterna som är mångdubbelt fler (uppskattningsvis femtio till hundra gånger fler) och mångdubbelt farligare är den pöbelhop som vi kan kalla högerkriminella (fascist och nazi relaterade grupperingar) och som jag anser är en grupp relativt harmlösa gaphalsar (nazipojkarna alltså) som mer är ute för att visa sig (exhibitionistiskt) än att åstadkomma något politiskt. Angående de olika sidornas farlighet delar jag denna uppfattning med de poliser jag känner. Poliserna anser även att de "vegankriminella" och framför allt de "djurrättskriminella" är ett stort hot mot demokratin.
                    Om nu vänsteraktivisterna är farligare, svara då på följande frågor:

Hur många personer har vänsteraktivister mördat i Sverige de senaste 30 åren?

Hur många personer har extremhöger/skinnhuvuden/nynazister mördat i Sverige de senaste 30 åren?

Nynazister, skinnhuvuden och högerextremister har mördat ett antal politiska oliktänkare, homosexuella, invandrare och andra de retat sig på baserat på sin ideologi. För att inte tala om nackskotten i Malexander. Harmlösa gaphalsar?

Vilka mord i Sverige ligger djurrättsaktivister och veganer bakom?

Jag försvarar på intet sätt illerutsläpp och andra idiotier. Men det står sig slätt mot mord på sexuella minoriteter, poliser, fackföreningsmedlemmar osv.
                    Senast redigerad av daniel_i_malmö; 30 April 2011, 02:25.
                    Tjugofem år med ciklider.
                    http://www.malmoakvarieforening.se
                    Centralamerika 2006
                    Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Lars Andersson
                      NCS Medlem
                      • October 2002
                      • 601

Bra engagemang, tack alla tyckare på tråden

Det bev ju en bra fredagstråd. Var dock upptagen under tiden den pågick. Jag hade/har en attack på samhället (skriftlig mot reglerna för bostadstillägg) att förbereda under kvällen och natten så jag var frånvarande större delen av tiden.

Kommentar

• Lars Andersson
                        NCS Medlem
                        • October 2002
                        • 601

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                        Om nu vänsteraktivisterna är farligare, svara då på följande frågor:

Hur många personer har vänsteraktivister mördat i Sverige de senaste 30 åren?

Hur många personer har extremhöger/skinnhuvuden/nynazister mördat i Sverige de senaste 30 åren?

Nynazister, skinnhuvuden och högerextremister har mördat ett antal politiska oliktänkare, homosexuella, invandrare och andra de retat sig på baserat på sin ideologi. För att inte tala om nackskotten i Malexander. Harmlösa gaphalsar?

Vilka mord i Sverige ligger djurrättsaktivister och veganer bakom?
                        Min utgångspunkt för detta resonemang är hotet mot demokratin. De som mördar är galningar. Förvisso gick det ju åt helvete i Tyskland på trettiotalet, men jag tror inte att svenskarna i gemen skulle lockas med på ett sådant tåg mot ett odemokratiskt samhälle baserat på sådana värderingar. Grogrunden finns inte för detta.

Jag ser det som ett demokratiskt hot att Jan Guillou är den ende i Sverige som vågar visa sig i päls utomhus.

Djurrättsaktivister och veganer har försatt enskilda företagare i trångmål som i vissa fall lett till konkurs. En tragedi för enskilda människor. Man kan ha uppfattnigar om detta men det är en hot mot demokratin att vi medborgare förvägras vår frihet att leva inom lagens ramar för att odemokratiska grupperningar bedriver en underjordiskt terrorverksamhet med maskerade ansikten och där man inte vill stå offentligt med sina åsikter och handlingar.
                        Senast redigerad av Lars Andersson; 30 April 2011, 02:55. Anledning: korrigering

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

Parantes: Ni skulle bara veta vad kostnaden blev för att Bosse Ringholm en gång i tiden ville stanna kvar och se en fotbollsmatch (jag tror det var i Portugal) medan andra ledamöter ville hem från. Den officiella kostnaden blev några hundratusen. Den verkliga kostnaden var ett antal miljoner. Jag har förträngt detaljerna kring detta eftersom det inte var offentliga uppgifter, men jag tror att jag kommer ihåg rätt.
                          Hehe, jo men har var ju "vald" av dig och mig och då är det ju ok
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Olorin
                            Användare
                            • May 2005
                            • 1554

ÄR det några som är ett hot mot demokratin så är det Polisen och juristerna. Polisen gaddar ihop sig och gräver ner bevis mot egna misstag eller övergrepp. Och juridiken har trasslat ihop sig i sig själv så att det handlar mer om att hitta kryphål än att fälla rättvisa dommar. Det underminerar samhället tilltro till demokratin mycket mer än vad några huliganer lyckas med genom att gapa lite på stan eller släppa ut minkar. När det gäller Nazisterna så har de helt enligt spelreglerna lyckats ta sig in i Riksdagen och precis som väntat fått noll betydelse alls.
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Lars Andersson
                              NCS Medlem
                              • October 2002
                              • 601

Ursprungligen postat av Olorin
                              ÄR det några som är ett hot mot demokratin så är det Polisen och juristerna. Polisen gaddar ihop sig och gräver ner bevis mot egna misstag eller övergrepp. Och juridiken har trasslat ihop sig i sig själv så att det handlar mer om att hitta kryphål än att fälla rättvisa dommar. Det underminerar samhället tilltro till demokratin mycket mer än vad några huliganer lyckas med genom att gapa lite på stan eller släppa ut minkar. När det gäller Nazisterna så har de helt enligt spelreglerna lyckats ta sig in i Riksdagen och precis som väntat fått noll betydelse alls.
                              Kan till viss del hålla med Dig om poliser och jurister, men det gäller inte merparten av polisen utan endast en liten del. Jag vill inte byta med poliserna som skall stå för skyddet för samhällsmedborgarna. Det klientel de får möta i sitt arbete skulle göra mig deprimerad. När det gäller juristerna så finns det ju uppfattningen att en jurist skall göra allt för att få sin klient frikänd. För mig verkar det som om en skicklig jurist ofta vinner över åklagarsidan på grund av sin högre kompentens, "lagvrängarförmågan". Detta är beklagligt tycker jag som har deltagit som målsägare i ett par rättegångar som slutat med att buset (i ett fall missbrukare och i ett fall yrkeskriminella) släpptes fria trots enligt mitt tycke överväldigande bevisföring mot dem.

Angående nazisterna i Riksdagen är de i genomsnitt inte värre än kommunisterna i Riksdagen. Ingen av dem har i Riksdagen att göra. När det gäller SD så är deras underlag ett resultat av en havererad invandingspolitik och de skulle åka ut ögona bums om det inte vore så att det är det enda missnöjespartiet som finns numera efter det att alla andra partier gått ihop i två block.

Kommentar

• Mikael W
                                NCS Medlem

• August 2002
                                • 8621

Finlands riksdag valde 9.10.1918 en kung för Finland. Efter påtryckningar från västmakterna bad regeringen den valde att avsäga sig, vilket skedde, och 17.7.1919 fastställdes en ny grundlag, enligt vilken Finland blev en republik. Trots att detta ser demokratiskt och bra ut, kan man väl säga att vissa turer i dansen väl var minst sagt tvivelaktiga ur demokratisynvinkel.
                                mvh
                                Mikael W
                                (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

Arbetssätt...