Artikel från Ciklidstämman
Kollaps
X
-
-
Jo men om nu folk åker hem - på söndagen måste det väl ändå bero på att det håller på för länge - eller? På de 2 första workshoparna så var vi 30 personer - på den sista på söndagen så var vi 20 vid starten och 15 när jag åkte (stannade inte tills det var slut).Senast redigerad av pny; 28 April 2011, 18:28.Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWikiKommentar
-
Jag tror inte att det nödvändigtvis beror på att det håller på för länge. Alla föredrag passar ju inte alla så jag tror att det alltid kommer finnas några som skippar sista föreläsningen för att åka hem lite tidigare. Kanske man borde lägga årsmötet sist som ändå ingen vill gå på? -Då kan ju nästan alla åka hem lite tidigare utan att behöva missa någon föreläsning... ;-)
Förra gången det var i Stockholm så var det som mest ca. 200 st som lyssnade på föredragen - när Mikael Westerlund (ordf. i NCS) tackade föredragshållare och åhörare på slutet så var det totalt 15 st kvar.
Förra året i Linköping var tappet inte lika stort - men många hade avvikit och om det inte hade varit för att en av söndagsföredragshållarna pga sjukdom helt uteblev och programmet därmed blev en dryg timme kortare så hade säkert tappet där också blivit jättestort.
Att det är så tror jag inte beror på att föredragshållarna på något sätt är dåliga - de är tvärtom kanonbra. Det handlar helt enkelt om att helgen för de allra flesta blir väldigt lång.
Skulle tro att de allra flesta åhörarna har åkt långt för att delta. De flesta kommer redan på fredagen. Sedan är det föredrag från förmiddagen på lördag, middag till sent på kvällen på lördagen och sedan flera timmars föredrag på söndag - sedan har de flesta långt hem.
Hade det varit många dagsbesökare så tror jag inte alls att problemet varit så akut. Det var en hel sådana i Stockholm för 2 år sedan (även om folk då inte heller stannade kvar på söndagen), men de allra flesta både i Linköping och nu i Stockholm var närvarande under hela helgen.
Detta är inte något unikt för Ciklidstämman - jag är ju själv lite inblandad i Poeciliaweekenden om drygt en vecka och där tror jag det är 3 st (eller om det var 4 st) av de 73 anmälda som inte har bokat helgpaketet utan bara kommer på föredragen.Senast redigerad av Kjell Fohrman; 28 April 2011, 20:13.Kommentar
-
Definition: "Föreningsstämman är det tillfälle där medlemmarna fattar beslut i föreningens angelägenheter. Ordinarie stämma (årsmöte) hålls en gång per år, några månader efter verksamhetsårets utgång. Då behandlas styrelsens årsredovisning och val av styrelse och revisorer."
...alltså själva årsmötet
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanPS: Varför har du inte själv anmält dig till den gruppen Viktor - då kan du ju påverka innehållet så att det inte bara blir föredrag med "bilder på Ciklider med artnamn nere i hörnet"Kommentar
-
Men just ciklidstämman tyckte jag att det var ett kul projekt att vara med om att arrangera igen.
Jag har väl genom åren varit med om att arrangera 6-7 ciklidstämmor (dock inte den senaste som var i Göteborg) och dessa har ju förändrats mycket genom åren. De första ciklidstämmorna jag var med om i början av 80-talet var i hög grad ett familjeprojekt - nu är det något helt annat och det är bara kul att ta del av denna utveckling och vara med om ett sådant projekt igen.
Så visst - det finns en (ja självklart flera om fler är intresserade) öppen plats i gruppen för dig om du ändrar dig. För övrigt har jag redan satt ihop min lista med presumtiva föredragshållare (det skall alla i gruppen göra) och jag kan glädja dig med att jag inte glömt av dig - för du är med på listanKommentar
-
Så visst - det finns en (ja självklart flera om fler är intresserade) öppen plats i gruppen för dig om du ändrar dig. För övrigt har jag redan satt ihop min lista med presumtiva föredragshållare (det skall alla i gruppen göra) och jag kan glädja dig med att jag inte glömt av dig - för du är med på listan
Jag lovar att det inte blir 250 ciklidarter med namn i hörnetKommentar
-
Kommentar
Kommentar