NCS årsmöte på webben?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • August 2002
    • 8616

    #16
    Jag ser detta i många föreningar. Jag tror att det framför allt beror på att folk är döskraja för att åka på ett uppdrag. (Tidigare när vi hade mötet på söndag morgon var det i alla fall några som inte hade gått och lagt sig ännu .)
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

      #17
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Jo men det kommer ju ändå hyfsat mycket folk på ciklidstämman i sig - så jag tycker inte riktigt att det stämmer det du skriver.
      Vad folk INTE kommer till är ju själva årsmötet.
      Det är lustigt
      på forumet har alla tid att diskutera framtiden
      men på stämman när vi är ett större antal medlemmar är inte dom flesta intresserade att gå på årsmötet (styrelse +5)
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

        #18
        Ursprungligen postat av Mikael W
        Jag ser detta i många föreningar. Jag tror att det framför allt beror på att folk är döskraja för att åka på ett uppdrag. (Tidigare när vi hade mötet på söndag morgon var det i alla fall några som inte hade gått och lagt sig ännu .)
        Nja, kanske men jag tror nog inte att det är så utan att det är något annat. Trots allt är det ju så att posterna nästa alltid varit "tillsatta" innan årsmötet.
        Dessutom om man ser lite krasst på de senaste 2 stämmorna i Stockholm så har SARF haft årsmöte samtidigt med ciklidstämman och deras årsmöten har legat tidigt på lördagsmorgonen och på deras möten har det verkligen "raggats" folk som kan ställa upp i styrelsen och lika förbaskat har lika många kommit på deras årsmöte som på NCS.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

          #19
          Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Det är lustigt
          på forumet har alla tid att diskutera framtiden
          men på stämman när vi är ett större antal medlemmar är inte dom flesta intresserade att gå på årsmötet (styrelse +5)
          Nja det är trots allt rätt få som diskuterar NCS framtid även i detta forum.
          Betydligt större intresse för att diskutera i sådana för NCS framtid så viktiga trådar som "Djupa och intelligenta lördagsdiskussioner" och "Vargjakt"

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

            #20
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            så har SARF haft årsmöte samtidigt med ciklidstämman och deras årsmöten har legat tidigt på lördagsmorgonen och på deras möten har det verkligen "raggats" folk som kan ställa upp i styrelsen och lika förbaskat har lika många kommit på deras årsmöte som på NCS.
            Vem kunde tro detta....... men grattis
            Kjell
            var var din privata kamerabärare
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • tege
              Användare
              • February 2005
              • 2753

              #21
              Ursprungligen postat av Mikael W
              Jag ser detta i många föreningar. Jag tror att det framför allt beror på att folk är döskraja för att åka på ett uppdrag. (Tidigare när vi hade mötet på söndag morgon var det i alla fall några som inte hade gått och lagt sig ännu .)
              Det du skriver kallar jag kvallificerat skitsnack värsta jag hört någon gång? tror du på det du skriver själv inom NCS?

              Det folk är skraja för är att åka på möte och säga vad man tycker om något, detta bara för att brutalt bli överkörda av ett gäng styrelsefantomer som vet hur en slipsten ska dras.

              Frågan är om du/ni/vi vill köra öppna möten eller i gamla hjulspår? Eller har du några anda ideer om att få fart på NCS och vad föreningen står för?

              Usch nu låter jag negg igen, vad kan det bero på?
              https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

                #22
                Ursprungligen postat av tege
                Det du skriver kallar jag kvallificerat skitsnack värsta jag hört någon gång? tror du på det du skriver själv inom NCS?

                Det folk är skraja för är att åka på möte och säga vad man tycker om något, detta bara för att brutalt bli överkörda av ett gäng styrelsefantomer som vet hur en slipsten ska dras.

                Frågan är om du/ni/vi vill köra öppna möten eller i gamla hjulspår? Eller har du några anda ideer om att få fart på NCS och vad föreningen står för?

                Usch nu låter jag negg igen, vad kan det bero på?
                Kanske du kunde sagt samma sak utan att vara elak .... prova igen.....
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • Mikael W
                  NCS Medlem
                  • August 2002
                  • 8616

                  #23
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  SARF haft årsmöte samtidigt med ciklidstämman och deras årsmöten har legat tidigt på lördagsmorgonen och på deras möten har det verkligen "raggats" folk som kan ställa upp i styrelsen och lika förbaskat har lika många kommit på deras årsmöte som på NCS.
                  Man kan kanske inte riktigt jämföra dessa. SARF är ett centralförbund där medlemskåren utgörs av akvarieföreningar, och de som deltar på årsmötet är ombud som akvarieföreningarna har skickat (eller så borde det vara), medan deltagarna på NCS årsmöte kommer dit bara om de själv vill.
                  mvh
                  Mikael W
                  (NCS-medlem sedan 1981)

                  Kommentar

                  • Mikael W
                    NCS Medlem
                    • August 2002
                    • 8616

                    #24
                    Ursprungligen postat av tege
                    Det du skriver kallar jag kvallificerat skitsnack värsta jag hört någon gång? tror du på det du skriver själv inom NCS?

                    Det folk är skraja för är att åka på möte och säga vad man tycker om något, detta bara för att brutalt bli överkörda av ett gäng styrelsefantomer som vet hur en slipsten ska dras.

                    Frågan är om du/ni/vi vill köra öppna möten eller i gamla hjulspår? Eller har du några anda ideer om att få fart på NCS och vad föreningen står för?

                    Usch nu låter jag negg igen, vad kan det bero på?
                    Så Du nu är aggressiv.

                    Visst tror jag att det är en av orsakerna. Och visst kan det Du anför också vara en av orsakerna, för några.

                    Själv är jag mer intresserad av att få/hålla fart på NCS egentliga verksamhet än att sätta energi på årsmötet, som jag ser som en del av föreningsbyråkratin.
                    mvh
                    Mikael W
                    (NCS-medlem sedan 1981)

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

                      #25
                      Ursprungligen postat av tege
                      Det folk är skraja för är att åka på möte och säga vad man tycker om något, detta bara för att brutalt bli överkörda av ett gäng styrelsefantomer som vet hur en slipsten ska dras.
                      Knappast - den enda som kör över folk på årsmöten är jag och jag sitter inte i styrelsen
                      Så det är definitivt INTE där problemet ligger utan problemet är helt enkelt som så att medlemmarna inte är intresserade - så om medlemmarna kommer på årsmötet eller inte har absolut inget att göra med att folk känner sig överkörda av styrelsen så du är helt fel ute med din kritik
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 April 2011, 21:49.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

                        #26
                        Ursprungligen postat av Mikael W
                        Man kan kanske inte riktigt jämföra dessa. SARF är ett centralförbund där medlemskåren utgörs av akvarieföreningar, och de som deltar på årsmötet är ombud som akvarieföreningarna har skickat (eller så borde det vara), medan deltagarna på NCS årsmöte kommer dit bara om de själv vill.
                        Måhända - men det kom nog lika många på SARF-årsmötena som inte representerade akvarieföreningarna som det var som kom på NCS årsmöte och som inte satt i NCS styrelse.

                        Oavsett vilket - det var bara ett exempel som visar att folk inte avstår från att komma för att de är rädda för att hamna i styreslen

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

                          #27
                          Ursprungligen postat av Mikael W
                          Själv är jag mer intresserad av att få/hålla fart på NCS egentliga verksamhet än att sätta energi på årsmötet, som jag ser som en del av föreningsbyråkratin.
                          Men för att försöka engagera medlemmarna vore väl mitt förslag värt att testa - det kan ju inte bli sämre än tidigare i alla fall

                          Kommentar

                          • tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2753

                            #28
                            Ursprungligen postat av Mikael W
                            Så Du nu är aggressiv.

                            Visst tror jag att det är en av orsakerna. Och visst kan det Du anför också vara en av orsakerna, för några.

                            Själv är jag mer intresserad av att få/hålla fart på NCS egentliga verksamhet än att sätta energi på årsmötet, som jag ser som en del av föreningsbyråkratin.
                            Kloka ord från en ordförande, kan inte annat än hålla med. Klart det är viktigare att hålla fart på verksamheten än speciellt årsmötet.

                            Flåt om jag var aggressiv, inte riktigt meningen men knapparna är svåra att tygla ibland.

                            Men hur som helst och det jag tycker kan vara tråkigt med våran förening,
                            det är att ingen vet vad den gör eller varför.

                            Viktigast av allt, det kan inte vara fel att göra ett årsmöte så öppet och ofentligt som det bara går. Hoppas vi är ense där, för det tycker jag är riktigt viktigt.
                            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

                              #29
                              Jag är i alla fall öppen för att försöka. Kan inte se några direkta nackdelar annat än det Kjell nämde i 1:a inlägget dvs diskussioner kan bli bättre iIRL. Men å andra sidan, det vette tusan.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • tege
                                Användare
                                • February 2005
                                • 2753

                                #30
                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Knappast - den enda som kör över folk på årsmöten är jag och jag sitter inte i styrelsen
                                Så det är definitivt INTE där problemet ligger utan problemet är helt enkelt som så att medlemmarna inte är intresserade - så om folk kommer på årsmötet eller inte har absolut inget att göra med att folk känner sig överkörda av styrelsen så du är helt fel ute med din kritik
                                Jag är aldrig helt fel ute.

                                Klart att vet ingen varför dom ska gå på ett möte så ödslar man ingen tid på det heller.

                                FÖRENINGEN MÅSTE TALA OM VAD DEN GÖR OCH VARFÖR

                                Då skapar man engagemang och får folk intresserade. då kommer i bästa fall också folk på mötena.
                                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                                Kommentar

                                Arbetssätt...