Alltså, jag tvivlar att en höjd medlemsavgift på 50kr ger mindre medlemmar. Så dyrt är det ju inte. De som redan betalar 295kr kan nog stå ut med 345kr också, speciellt gäller detta de som inte brukar vara på Ciklidstämman som på så sätt skulle få ut mer av NCS-medlemsskapet. Jag tror inte att överdrivet många som gillar Ciklidstämman som den är nu kommer att sitta hemma vid datorn och se den. Skulle du själv det? De som kommer att utnyttja denna tjänst är i första hand de som aldrig är där men som inte tackar nej om ett bekvämt alternativ finns. Andra livestreamade föredrag på webben utöver Ciklidstämman låter givetvis jättebra det med.
En sista fundering bara, om inte ens 10% av NCS-medlemmarna är på Ciklidstämman idag och om det är ytterst få unga som deltar (jag går efter foton i artiklar på mestadles medelålders gubbar), kan man verkligen kalla det ett "vinnande koncept" som inte är i behov av förändring i så fall?
En sista fundering bara, om inte ens 10% av NCS-medlemmarna är på Ciklidstämman idag och om det är ytterst få unga som deltar (jag går efter foton i artiklar på mestadles medelålders gubbar), kan man verkligen kalla det ett "vinnande koncept" som inte är i behov av förändring i så fall?
Kommentar