Nanokar
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Här t.ex. http://www.pwss.nu/home.php?cat=646
Inser att det är Cocoon 3 jag har eftersom det är på 31 liter.Experience is something you get right after you need it.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Cocoon finns i väldigt många butiker nu, men även andra små snygga akvarier. Dock tycker jag cocoon av olika storlekar är bland de snyggaste.
Wave är andra alternativ:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Nu har jag också fått igång ett nanokar. Blev inspirerad av Oliver Knotts demo på förra ciklidstämman samt av Kjell Fohrmans föredrag på Göteborgs Ciklidgrupp före jul.
Har sett flera nanokar nu och de kan verkligen göras snygga. (Min sambo uttryckte det som 'Det är ju som ett litet dockskåp')
Det har varit igång i en vecka nu, men jag har ännu inte fått i några invånare. Funderar på
10 tal Galaxy (Danio Margaritus)
Ca 6 st Mini Corrydoras (Pygme eller Hastatus)
10 Körsbärsräkor
Kanske någon snäcka
Modell: Cocoon 6, 31 L 40 x 26 x 30 Cm
Hang On Filter Flow 200
Solar Duo Boy 26 W
CO2 från TMC AquaPro
Doppvärmare (Nödvändigt då det står i mitt arbetsrum i bottenplanet som är ganska kallt o jag vill åtminstone ha 23 gr i karet)
Bottensubstrat:
Knotts Soil Fine
Bakgrund : Film som används som insynsskydd på glasväggar
PMDD
Easy Carbo
Växter
Echinodorus tenellus
Flame Moss
Cryptocoryne petchii Pink
Elatine hydropiper
Lysimachia nummularia Aurea
Tanken och förhoppningen är att bakgrundväxterna ska dölja doppvärmaren och CO2 slangen så småningom, och att mossan ska ta sig och växa på rötterna.Senast redigerad av Aquador; 14 January 2012, 20:17.Kommentar
-
Kan blir riktigt snyggt det där. Kanske att du ska ha lite mer lutning på soilen så att det blir mer djup i karet. Tycker fler borde lägga upp sina nano på denna tråd.
Funderar på att starta mitt 31 L igen men med salt istället. Har inte haft det igång på några månader, men såhär såg det ut när det var igång.Kommentar
-
Kan blir riktigt snyggt det där. Kanske att du ska ha lite mer lutning på soilen så att det blir mer djup i karet. Tycker fler borde lägga upp sina nano på denna tråd.
Funderar på att starta mitt 31 L igen men med salt istället. Har inte haft det igång på några månader, men såhär såg det ut när det var igång.
Hur mkt ljus har du?
Co2?
Vad är det för bottentäckare?
Har själv tänkt starta upp nåt liknande snart.Kommentar
-
Kommentar
-
2 grymma nanokar!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Funderar på att starta mitt 31 L igen men med salt istället. Har inte haft det igång på några månader, men såhär såg det ut när det var igång.
Tack för synpunkter. Faktum är att jag själv tänkt på det, men idag har jag fått till det med lite mer lutning, dvs lite tunnare skikt där framme, och lite tjockare där bak utan att riva upp allt.
Trevligt med en Nano tråd bland alla andra ciklidrelaterade.
Lägger upp fler bilder längre fram när invånarna har kommit, och förhoppningsvis växtligheten kommit igång. Kommer ha lite koll på vattenvärden/pH de närmaste dagarna. CO2 är ju på dygnet rum då det inte går att styra på/avstängning med nålventil/timer.
Stänger inte av den manuellt då det är tidskrävande och känsligt att kalibrera bubblorna.
Det enda som jag retar mig på är att pumpen väsnas en del. Lite störande när man sitter framför datorn i arbetsrummet. Har någon tips om en tystare pump/ryggsäcksfilter så är det välkommet.Kommentar
-
Så här blev det, framifrån och från sidorna. Ursäkta det slarviga fotograferandet. Nu väntar jag bara på undervattensdjungeln
Efter det att bilderna togs har jag flyttat roten lite längre bak så att den sträcker sig framåt från bakre vänstra hörnet. Blev mycket bättreSenast redigerad av Aquador; 15 January 2012, 16:03.Kommentar
-
Körde EC i början men slutade efter några månader, men körde naturligtvis pmdd hela tiden.
På kanterna är det pogostemon helferi och i mitten är det riccia fluitans som jag satt fast på skifferplattor med nät.Kommentar
-
Så här blev det, framifrån och från sidorna. Ursäkta det slarviga fotograferandet. Nu väntar jag bara på undervattensdjungeln
Efter det att bilderna togs har jag flyttat roten lite längre bak så att den sträcker sig framåt från bakre vänstra hörnet. Blev mycket bättreKommentar
Kommentar