Som rubriken lyder verkar det bli optimalt utnyttjande av ytan i vardagsrummet med ett stort, kvadratiskt akvarie.
Max yttermått blir nog 100 X 100, och höjd minst 50cm,
frågan är nu: vad ska stoppas i det?
Vi är tre som ska njuta av det. Sonen vill nog ha stora färggranna firrar, frugan vill ha diskus och växter och jag vill ha spännande beteende.
Jag vill gärna ha ett ganska lättskött akvarium som ibland klarar lite slarv med vattenbyte och allmän skötsel.
när jag tidigare har haft Malawi i ett 450 liters (150x60x50) fungerade det kanon, hur driftsäkert som helst. även SA/växter 112L fungerat klockrent trots en hel del slarv.
Hur går det med Malawi i ett inte så långt akvarie? det kan ju ändå bli ganska stor bottenyta, 1kvm.
har nån en egen dröm om ett akvarie med dessa mått? förslag på besättning?
än är allt på planeringsstadiet...
Max yttermått blir nog 100 X 100, och höjd minst 50cm,
frågan är nu: vad ska stoppas i det?
Vi är tre som ska njuta av det. Sonen vill nog ha stora färggranna firrar, frugan vill ha diskus och växter och jag vill ha spännande beteende.
Jag vill gärna ha ett ganska lättskött akvarium som ibland klarar lite slarv med vattenbyte och allmän skötsel.
när jag tidigare har haft Malawi i ett 450 liters (150x60x50) fungerade det kanon, hur driftsäkert som helst. även SA/växter 112L fungerat klockrent trots en hel del slarv.
Hur går det med Malawi i ett inte så långt akvarie? det kan ju ändå bli ganska stor bottenyta, 1kvm.
har nån en egen dröm om ett akvarie med dessa mått? förslag på besättning?
än är allt på planeringsstadiet...
Kommentar