Aequidens rivulatus
Kollaps
X
-
-
Tänk på att guldsömscikliden kan vara ganska tuff av sig om du tänker flytta dom till ditt 540kar med cutteri,blå ciklider och fjärilar. Hadde själv en 25cm hane som gick med sebraciklider. Alla andra försökte han ta livet av.Kommentar
-
Ok, mina viejor spotted chiapas äter, men de är mycket långsammare än salvinis som kastar sig över masken.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Vid den tiden för 4,5 år hadde jag påfåglar,hantlar,jack d,eldbukar,sebraciklider och en stor c.saxitalis hona mm.Kommentar
-
Var guldsöm värre är jack d? Hmm tycker inte min är så aggresiv. Eller jag får hoppas på det iaf När det var fiskar som gick med dom så visade han bara upp sig då det behövdes. Var inte så att han jagade ihjäl någon.Kommentar
-
Det finns många sanningar och osanningar med firrar. Helt klart finns stora variationer. Kan tänka mig att det beror på individer, akvariestorlek, inredning, fria ytor osv.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Har köpt soltorkad gammarus som han verkar äta. Är det bra för dom? Inget jag har använt förut iaf.Kommentar
-
gammarus, vad är det? Det ringer inga klockor...?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Gammarus är en liten räka man brukar ge till sköldpaddor om jag inte minns fel!
Kan kanske ge det till fisk med men jag har ingen aning.CAKommentar
-
-
Ja men då så. Låt'en käka.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Tar upp denna tråd en gång till.
Nu har den inte ätit på många dagar. Riktigt mager nu :/
Läste något om tvångsmatning. Hur gör man det och är det något att testa?
känns inte som att den har många dagar kvar.
Har flyttat över han till det andra akvariet där ingen är jävlig med han.Kommentar
-
Jag har provat tvångsmatning en gång, och det funkade. Men man var tvungen att göra det varje dag. Vilket jag tröttnade på, så fisken fick tyna bort istället.Kommentar
Kommentar